Ridning på fotbollsplan

Sv: Ridning på fotbollsplan

Det handlar ju om en PRIVAT näringsidkare.

Ínte en allmän hobby, där ingen tjänar på det. TS har en konkurrensfördel av detta, gentemot andra inackorderingsverksamheter i området. INTE OK.
 
Sv: Ridning på fotbollsplan

Man behandlar inte företag olika, det är vad det handlar om. Varje företag får bära sina egna kostnader, det inkluderar inte kommunala fotbollsplaner, lekplatser osv.
 
Sv: Ridning på fotbollsplan

Ja, de som har kommit ja, men det kan kanske finnas barn som inte är så stöddiga.

Jag skulle kunna tro att det är skiten som irriterar om det inte är det ovan, man får väl skrapa med spade och ta med en del grus för att precis allt ska komma bort?

Annars är ett tips att be om tillåten tid, kanske tidiga mornar fram till 09.00 och en kväll i veckan, ja, något sådant.

Vi är MYCKET noga med att mocka efter oss när vi har varit där, så det kan absolut inte vara problemet...
Men tack för tipset, jag ska framföra det på uppkommande stallmöte! :)
 
Sv: Ridning på fotbollsplan

Det går bra att sponsra fotboll med samma sorts plan, men inte ridning? Det rimmar väldigt illa.

Jag undrar om fotbollsplanen faktiskt blir förstörd (eller inte). Är det för klena dräneringsrör i plast som kan trampas söner? Någon ytlig markduk som kan rivas upp? Kanske de på kommunen kan svara på vad det är de menar går sönder/förstörs, för det behöver inte vara helt ogrundat.

Men ifall det inte är någonting som förstörs, så kanske man kan jobba fram någon delning i tid, halva veckan var. Ni som rider, har ni någon förening? Ungdomar i föreningen? Kommunen ska trots allt behandla alla idrottsföreningar lika.

Det kommunen sa när vi pratade med de (efter att vi använt fotbollsplan flera ggr i veckan under sex års tid) var att underlaget var jättefint och det fanns inget att klaga på, vilket är deras enda argument till att vi inte ska få använda fotbollsplan... Det går ju isär en aning...
 
Sv: Ridning på fotbollsplan

Det är klart TS tjänar pengar, TS slipper eller då har sluppit anlägga egen bana, eller TS har sluppit köra till annat ställe för liknande ridning.

TS (JAG) har arrenderat stall och mark vilket innebär att jag inte vet helt säkert hur länge jag kommer få ha kvar mitt stall.
Jag tjänar ABSOLUT inga pengar på fotbollsplan som vi har haft tillgång till, utan jag har lagt priser på min stallhyra utifrån att vi inte har någon ridbana.
Jag har en unghäst under utbildning (vilket gör att jag gärna vill ha någon slags ridbana) och många av mina inackorderade brukade rida lektion för mig på vår fotbollsplan.
Jag vinner INGENTING på fotbollsplan, utan jag förlorar snarare träningsmöjligheter.
 
Sv: Ridning på fotbollsplan

Det är aldrig ok att en kommun går in och sponsrar privata företag, att hålla kommunens invånare med lekplatser och fotbollsplaner får sas anses ingå i skattemedel men banne mig inte privata hobbies.

Om du inte har läst hela tråden så måste jag tillägga att vi fick lov att använda fotbollsplan pga att den aldrig användes.
Nu, efter 6(!) år har skyltar satts upp som förbjuder oss att rida där.
Detta inträffade för ca 2,5 mån sedan och i samband med detta blev fotbollsplan sladdad.
Jag red förbi där senast i förrgår och det är inte ett ENDA litet spår i deras sladdade fotbollsplan som "används så mycket" av alla barn i området...
Det är bara någon som vill förstöra för oss som har ringt och klagat.
 
Sv: Ridning på fotbollsplan

Fast ts tjänar som näringsidkare på att få detta gratis. Detta gör att dom andra tar mer i betalt=hon får fler kunder. Barn är inte ett företag. Kommuner får inte gynna ett enskilt företag på detta sättet. Det blir fel i konkurrensen då!

Att värdet höjs pga en lekpark tycker jag inte hör hit. Lekparker hör till samhällets trivsel tycker jag.

Ts kan ju bilda en förening, för jag har för mig att kommuner stöttar föreningar som utövar idrott, inte enskilda företag.

Jag har nog upprepat mig några ggr i tråden redan känner jag..

Precis som jag har nämt tidigare så tar jag inget extra betalt för att vi har en fotbollsplan att rida på.
Mitt stall har mycket bra tillgångar även utan ridbana, men som sagt så tycker jag att det är MYCKET tråkigt att folk bara ringer kommunen för att förstöra för oss.
Vi skadar ingen, vi håller efter fotbollsplan, mockar efter oss och flyttar på oss om någon vill använda fotbollsplan till det den är skapad för (och som vi, med våra hästar lyckats hålla den i skick för) vilket inte borde störa folk när fotbollsplan inte ens används av några andra än oss.
 
Sv: Ridning på fotbollsplan

Du håller lektioner på fotbollsplanen. Ni har tillgång till den trots att den inte är er.

Jo, nog får man säga att du har fördel av den, som privat näringsidkare. Vilket ju snedvrider konkurrensen i området.
 
Sv: Ridning på fotbollsplan

Hur skulle det vara om andra ryttare har samma möjlighet som TS? Det står ju faktiskt ingenstans att kommunen gett tillstånd att rida på planen till enbart TS och ryttarna i dennes stall. Sen kanske ingen annan har frågat, men det är väl en annan sak?

TS; jag hoppas det löser sig så alla blir nöjda!
 
Sv: Ridning på fotbollsplan

stopp stopp! du har lagt priset som om du inte har någon ridbana.. detta är snedfördriven konkurrens då du faktiskt har tillgång till "ridbana" men denna är gratis...om det nu finns andra ställen ni kan vara på så var där! då är detta inget problem att ni inte kan vara på fotbollsplanen utan är bara en principgrej från båda håll
 
Sv: Ridning på fotbollsplan

Blev det inte lite fel nu? Andra ryttare på en fotbollsplan som - enligt trådstarten - numera är strikt Ridning Förbjuden?

Hur tänker du här? Att istället för att förbjuda ridning (på förekommen anledning), ska man släppa dit alla andra ryttare - vilket säkert sliter hårdare på planen och inte helt säkert sköter sig väl. Det är en FOTBOLLSPLAN. Inte en fri paddock för områdets hugade ryttare.
 
Sv: Ridning på fotbollsplan

Om du inte har läst hela tråden så måste jag tillägga att vi fick lov att använda fotbollsplan pga att den aldrig användes.
Nu, efter 6(!) år har skyltar satts upp som förbjuder oss att rida där.
Detta inträffade för ca 2,5 mån sedan och i samband med detta blev fotbollsplan sladdad.
Jag red förbi där senast i förrgår och det är inte ett ENDA litet spår i deras sladdade fotbollsplan som "används så mycket" av alla barn i området...
Det är bara någon som vill förstöra för oss som har ringt och klagat.

Jo jag har läst tråden, felet som är gjort var när ni fick löfte från början. Det skulle inte ha skett, och nu uppstår kollision vilket gör er förvånade. Jag är inte förvånad, var sak har sin plats. En fotbollsplan är vad den anges som, en ridvolt är således detsamma. Att det nu kommer folk som protesterar, ska ni inte bli förvånade över.

Det är inte ens säkert att någon ringt och klagat, de kanske helt enkelt har kommit på vilket fel de har gjort.
 
Sv: Ridning på fotbollsplan

Nej, det var inte så jag menade.

Det var bara en hypotetisk fråga med tanke på huruvida TS har haft konkurrensfördel eller inte under tiden 2006 tills skylten sattes upp. Det jag undrade var om TS har konkurrensfördel (och kommunen gjort fel) även om det varit tillåtet för ryttare också från andra stall att använda planen. Jag tycker iallafall inte det utgår av tråden huruvida det är enbart TS och dennes inackorderingar som fått tillstånd att rida på planen under dessa år, eller om andra också har fått tillstånd att rida där. Att andra inte ridit på planen behöver inte betyda att de inte fått tillstånd att rida där.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp