Bukefalos 28 år!

Ridning på idrotten?

M

_Mella_

Ja, som rubriken säger..Har ni haft/har ridning på era idrottslektioner? :)
 
Sv: Ridning på idrotten?

Nej vi har aldrig fått haft det, inte ens på elevens val trotts att alla andra högstadieskolor i komunen fått de:mad:

NI då ? :)
 
Sv: Ridning på idrotten?

Aldrig, det borde man ju få ha! :mad:
Alltså, det är ju precis lika mycket sport som fotboll och bandy som vi spelar hela tiden.
 
Sv: Ridning på idrotten?

Nej, bara på idrottsdagar då man har fått välja en egen aktivitet som man betalar själv.
 
Sv: Ridning på idrotten?

Jag frågade min idrottslärare om vi kanske inte kunde åka ut alla, hela klassen, o rida ngn dag. Han sa OK så länge ja betalade allt. hm..:crazy:

Jag tkr man borde ha riddagar precis som man har dagar man åker till badhuset, åker skridskor elr skidor.

Visst ? =)
 
Sv: Ridning på idrotten?

Nope, har vi inte haft.
Däremot går jag naturbruksgymnasium och rider på skoltid men det är ju en annan femma.
 
Sv: Ridning på idrotten?

Nej, inte på idrotten..

Men på elevensval har man möjlighet att välja ridning om man har egen häst eller kan fixa en på annat sätt. Då får man fixa egen skjuts efter skolan och betala allt som behövs själv.

Vi har också möjlighet att rida på olika fritids och aktivitets dagar...:D
 
Sv: Ridning på idrotten?

Nej det har vi inte. vilket är synd då jag aldrig får visa vad jag verkligen är duktig på :angel: utan jag får bara springa runt, bland alla fotboll och innebandykillar, och jag är bollrädd och har noll bollkänsla, trotts att min pappa har varit fotbollstränare.

och på tisdag ska vi åka skridskor, jag kommer dö, då typ mer än halva klassens killar håller på med ishockey eller bandy :eek:

jag går Idrott sam, så vi får prova på olika sporter. men får se har jag tur kanske vi provar på ridsport någon gång, för min gympalärare tävlar själv hoppning :devil:
 
Sv: Ridning på idrotten?

Tillhör inte ungdom men svarar ändå ;)
På idrottsdagar kunde vi välja. Förutsatt att man själv fixade allt, dvs om man inte hade egen häst, pengar å ställe att rida på den dagen..

Skulle ha varit fint å rida på lektionen, skulle kanske ha fått bättre betyg då :D
 
Sv: Ridning på idrotten?

*kl*

Jag frågade min idrottslärare (grr. Ett riktigt pucko. Större muskler än hjärna..) om vi kunde rida någon gång. Då blängde han på mig och sa "Men Du rider ju redan 6-7 dagar i veckan"
Jag: :eek: Men folk spelar fotboll 4-5 dagar i veckan!!

Då började han muttra och sa att han skulle tänka på saken :angel:
 
Sv: Ridning på idrotten?

Har haft det på elevens val. Tvingade med ngr kompisar, fyfan vad jag skrattade :rofl:
 
Sv: Ridning på idrotten?

nja. på idrottsdagar har det vart ridning 2 gånger. Det fick man betala själv.
Men om någon månad ska vi få vara med i skol DM i hoppning! :) :) :) :) det ska bli jättekul!
 
Sv: Ridning på idrotten?

När jag gick i högstadiet så tog jag ock en kompis med våra hästar till ridklubben så fick alla i klassen rida på vår idrottslektion :D
 
Sv: Ridning på idrotten?

vi har aldrig haft ridning på idrotten men vi har elevensval 2 dagar i veckan och då kan man välja ridning :)

jag har frågat min idrottslärare om vi inte kunde rida nån dag, och då svarade han att folk var allergiska (stavning?) och då sa jag skit i dom ta med de som inte är allergiska. :rofl:
 
Sv: Ridning på idrotten?

Vi har aldrig haft ridning på idrotten, trots att jag tjatat mååånga, många gånger..
Men idrottsläraren har faktiskt förslagit att hela klassen skulle komma och kolla när jag red nån gång (på skoltid) :idea:
Dock tyckte jag inte att det var ett spec bra förslag då jag har en 5åring som inte alltid är spec kontrollerbar och killarna i klassen är ja.. inte dirrekt lugna...
 
Sv: Ridning på idrotten?

KL*

Jag har alltid ridning på mina idrottlektioner, pajjat rygg och knän så jag kan inte springa, vilket gör det problematiskt att vara med på lektionerna :p Men ridningen har jag nu istället för idrott A.

Fick en del mycket intelligenta frågor härom veckan av några i min klass

Är hästar som hundar, om jag har en häst som heter Pålly, kommer den om jag ropar på den?

Hur gör man för att hästen ska hoppa? gör man någon rolig signal så att den hoppar?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nyligen publicerad statistik för flickors idrottande visar att 37 procent av flickorna i Kumla är föreningsaktiva, mest i länet. I Laxå...
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken lyder. Är det viktigt för er chef och hens chef hur ni mår?
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 944
Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
385
Senast: Lingon
·
Mat Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp