Ridpengar till ishallen

Sv: Ridpengar till ishallen

Blir så trött på att pengarna går till lagsporter och inte till de indivuella sporterna. Snart kan man ju lägga ner alla ridskolor, för många lider väl säkert av ekonomiska kriser då dom aldrig (sällan..) får några som helst bidrag.
 
Sv: Ridpengar till ishallen

jag blir bara så j*vla trött på dom!!:mad: varför kan inte ridsporten få pengar; de som behöver! Ridsporten behöver dem mer än ishockeyn.
 
Sv: Ridpengar till ishallen

Håller med, ridskolan jag var aktiv i. Dom väntade o sisådär 10 år på ett bidrag till ett nytt ridhus, kommunen (som f.ö äger ridskolan) sa att dom inte hade pengar, men visst hade dom pengar till att bygga en ny arena som kostade några x miljoner mer :crazy:

Iom att ridskolan måste flytta så byggde dom ridhuset så man kunde ta isär den innan en flytt, men dom byggde antagligen fel så flyttar dom så måste dom riva.

Håller verkligen med att ridsporten behöver mer pengar än ishockeyn/fotbollen så får årliga bidrag i summor jag bara kan drömma om. Men vi får se det på en annan syn: ridsport klarar sig alltid, medans ishockeyn/fotbollen bara skulle lägga ner antagligen. Dom är ju vana vid att få allt serverat.
 
Sv: Ridpengar till ishallen

Nu är jag inte så insatt i just det här fallet men jag tycker att det låter rimligt att vänta med att skjuta till pengana innan det blir klarlagt om vad som händer och om var en framtida ridskola kan hamna någonstanns. Så tillsvidare är det väll okej, såvida pengarna väl kommer fram igen när de väl behövs.
 
Sv: Ridpengar till ishallen

Jag håller med. Så länge det är oklart är det dumt att kosta på nått, när dom löst situationen om och var ridskolan hamnar så kan dom lägga pengarna där då.
 
Sv: Ridpengar till ishallen

Det stod ju att pengarna inte var borta utan att de bara skjuter dem på framtiden tills saker och ting är mer klara. Varför blir du trött pådet?
 
Sv: Ridpengar till ishallen

Den vad väll ovanligt (inte):mad::mad:
Hoppas att is hallen brinner ner så han dom förlotat alla pengar :mad:
 
Sv: Ridpengar till ishallen

Det stod ju att pengarna inte var borta utan att de bara skjuter dem på framtiden tills saker och ting är mer klara. Varför blir du trött pådet?

Så säger man alltid i kommunernas budgetar. Saker kan skjutas på framtiden många många gånger. Det kanske skjuts upp igen och igen och igen osv osv.
 
Sv: Ridpengar till ishallen

Det är ju hur sjukt som helst! :eek: Hästsporten är väll bra mkt mer större än ishockyn?! i vilket fall som helst så satsas det ändå mer pengar på alla sådana lagsporter istället för ridsporten.. Det är INTE rättvisst, och så har d vart länge nu....:crazy:
 
Sv: Ridpengar till ishallen

*kl*
Just den ridskolan det handlar om är det lite si och så med. Nuvarande ägarna vill inte ha den kvar. Kommunen vill köpa men ger för låga bud. Så det är inte ens säkert att ridskolan komme rligga kvar där, kommunen kanske bygger upp en ny anläggning någon annanstans.
Så jag förstår att dom inte kostar på nya ridvägar där förrän dom bestämt sig var den ska ligga.
 
Sv: Ridpengar till ishallen

tuycker att häst sporten skule få pengarna dom behöver det mer en hocky killarna/tjejerna.....:mad::mad::mad:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Frövi-Fellingsbro ryttarförening är den förening i Lindesbergs kommun som får mest i föreningsbidrag för 2007. Det...
Svar
0
· Visningar
930
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Western kan vara ett jippo, något spännande för stunden. Det kan också vara som för medlemmarna i Peacemakers -...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) De tre miljoner som s-majoriteten avsatt för ett nytt ridhus förslår inte långt. Det behövs helt andra insatser...
Svar
0
· Visningar
652
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Gyttorps ridklubb hoppas att kommunen ska ge klartecken för ridhusbygget. - Det är vinna eller försvinna för...
Svar
0
· Visningar
760
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp