Bukefalos 28 år!

Ridplanering

A

almizz

Om ni skulle rida tre gånger i veckan, på en ponny. (Fre,lör,sön) Hur skulle ni rida då? Två gånger ska jag rida i skogen & en gång på banan. Jag är sjukt kass på att komma på något vettig. Hjälp, tack :)
 
Sv: Ridplanering

Jag förstår inte riktigt vad det är du vill ha svar på?

Vad gäller planeringen hade jag då ridit ut fredag och söndag, och på banan lördag. I dressyrarbetet måste du arbeta utefter dina och hästens förutsättningar och kunskaper. En grundläggande övning som inte är alltför svår är att rida övergångar mellan de olika gångarterna. Man kan t.ex. börja med att göra halt från skritt och sedan rida fram i skritt igen. När det fungerar bra kan man sedan gå vidare och växla mellan skritt och trav, och så småningom mellan trav och galopp. Ett mer rutinerat ekipage kan även göra övergångar mellan t.ex. skritt och galopp eller från halt till trav.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 287
Senast: iNHALE
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 652
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 573
Senast: sorbifolia
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp