Ridresa eller resa med ridning

Centaur

Trådstartare
Jag och pojkvännen ska på semester i höst och han föreslog att vi skulle åka på en ridresa ("tycker vi ska göra något du gillar"). :love:

Så nu funderar vi på vart vi kan åka och om det är bäst att köpa en paketresa från någon ridresaarrangör eller att boka en vanlig resa till ett ställe vi vill åka och sen boka några dagars ridning på ett stall i närheten?

Det som talar för att ta en solsemester och boka egen ridning är att min hälsa inte direkt är världens bästa och jag vet inte om min kropp fixar 7 dagar med flera timmars ridning varje dag. Tveksamt. Min egen häst rider jag 5-6 dagar i veckan men då handlar det om 1 timme ca.

Min pojkvän red som barn men har sen dess inte ridit förutom i skritt på min (snälla men stora och inte direkt förlåtande) häst. Det har gått jättebra, han är inte rädd öht och väldigt vältränad så han kan hänga med på uteritter utan problem om hästen är bussig.

Är det någon som kan rekommendera stall i södra Europa, helst nära havet/badort, som har välskötta hästar och arrangerar turridning? Med hästar som passar båda mig som har ridit hela livet och en som är nybörjare? Allra helst vill vi rida araber men öppen för det mesta. Western eller engelsk spelar ingen roll men det ska vara uteritter i vacker natur, dressyr kan jag rida varje dag hemma. :)
 
Rekommendera och rekommendera och lite längre än södra Europa, men jag hade ju privilegiet att vara iväg till Israel och Palestina i våras och var då även vid några tillfällen i ett stall som inte ligger långt från Döda Havet. Hela området är ju inte så stort så att bo vid Tel Aviv (som man åker billigt och snabbt till via Norwegian) eller Eilat och sedan åka till Döda Havet och rida ett par dagar är ju inga problem och med all säkerhet kan de anpassa ridturen till vad man kan och vill, de är väldigt trevliga och gästvänliga så.

Du hittar en artikel om ridskolan här.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 772
Senast: Solstig
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 350
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp