Ridsällskap vs rida ensam

Lånar tråden lite. Ni som rider ut mycket med andra, ffa ni som rider ut med folk från andra stall, hur introducerar ni hästarna för varandra de första gångerna? Träffas ni hemma i stallet och rider lite i paddocken/ridhuset ihop först för att stämma av eller ger ni er bara ut direkt och utgår från att det går bra?
Har aldrig funderat på det. Bara ridit ut.
När min häst är under ryttare är det jobb som gäller, hon bryr sig inte i andra hästar då.
Självklart skrittar vi inte i bredd på lång tygel så hästarna kan komma åt varandra samt håller ett normalt avstånd då vi travar och galopperar men inte är det mer än sunt förnuft.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 199
Senast: QueenLilith
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 347
Senast: Lager
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
1 900
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Min häst är 13 år gammal och är världens snällaste häst... när hon inte är ensam. Jag köpte henne för några månader sedan och visste...
Svar
12
· Visningar
5 446
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp