Ridskola kritiseras för reklam till barn

Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

Vad hemskt!
Hur kan man ens komma med tanken på att skicka ut sånna saker till fd. ridskoleelever? Ett brev om förfrågan om att kanske vilja börja igen är en sak, men att skicka ut bilder på hästar. Tänk om dottern var tvungen att sluta (nu var det säkert inte så..) för att föräldrarna ej hade råd? Hon hade ju kunnat bli helt förstörd då! :crazy:
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

Ärligt talat tycker jag den reklamen lät otroligt töntig.
Hur kan en ridskola komma på nåt så fånigt. Som om att en häst man brukade rida för 4 år sen skulle sakna en. Det rider ju för sjutton flera hundra på en stor ridskola, skickar de likadana till alla eller?
Skrattretande!!
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

Du milde tid! Halva världen är i krig, miljontals barn svälter ihjäl, och här blir en mamma *upprörd* över att hennes dotter fått ett brev från ridskolan......Kanske dags att vidga vyerna lite i den familjen!
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

okej jätte synd om flickan men hallå - det låter ju som att de har utsatt henne för värsta övergreppet ju - och hästaen skiter nog fullständigt i om en sjuåring slutar - hur länge kan hon ha ridit? 1 år? hallå eller...
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

Precis min tanke...
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

ElinPelin skrev:
okej jätte synd om flickan men hallå - det låter ju som att de har utsatt henne för värsta övergreppet ju - och hästaen skiter nog fullständigt i om en sjuåring slutar - hur länge kan hon ha ridit? 1 år? hallå eller...

Ja, HÄSTEN skiter säkert alldeles fullkomligt i det hela, det är väl ingen som har trott något annat!? Möjligtvis ridskolan då, som formulerar brevet SOM OM hästen saknade eleven :smirk: ...

DÄREMOT tycker jag, och uppenbarligen många med mig, att det är fel att skicka ut reklam som spelar an så mycket på känslor till ett barn. Kan mycket väl tänka mig att ett sådant brev kan göra en tolvåring ledsen...

/Anna-Karin, ridinstruktör som aldrig skulle komma på tanken ...
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

Vilket löjligt argument!
Bara för att det finns krig och svält ska vi väl inte bryta mot lagarna och trakassera barn?
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

hmm.. stört!
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

Tomaten skrev:
Vilket löjligt argument!
Bara för att det finns krig och svält ska vi väl inte bryta mot lagarna och trakassera barn?
Jag undrar vilket som är värst för ett barn.....svälta ihjäl eller bli trakasserad av en ridskola?
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

Jag tycker det är ett otroligt löjligt brev VRK sänt ut, undrar vem som fått "hjärnsläpp" där inne och dikterat brevet?:devil:

Men mamman överreagerar ju också,SÅÅÅ mkt kan inte hennes barn "skadats" av händelsen...

SUCK...att vuxna människor beter sig på detta vis:crazy:
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

men hallå, det är ju helt galet! jag förstår att mamman blir upprörd, det kanske inte va så farligt, men jag kan tänka mig att barn kan bli väldigt ledsna av denna typ av reklam...
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

Jisses!

Man spelar inte på barns känslor på det viset! Och i reklamsyfte dessutom!

*tar sig för pannan*

/lil-sis som jobbar på ridskola och visserligen har en ngt underlig chef men SÅDANA saker tänker ingen på ens här!
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

Tomaten skrev:
Vilket löjligt argument!
Bara för att det finns krig och svält ska vi väl inte bryta mot lagarna och trakassera barn?

poloplayer skrev:
Jag undrar vilket som är värst för ett barn.....svälta ihjäl eller bli trakasserad av en ridskola?

JAHA! Nu förstår jag, så det handlar alltså om vad som är VÄRST, och sedan om det är olagligt eller inte spelar ingen roll.
Men då måste du ju tycka att misshandel t.ex. är ok, jag menar det finns ju många som varit med om MYCKET värre saker, eller hur?
Våldtäckt också för den delen, det måste väl också vara ok, det finns ju faktiskt värre saker. :smirk:
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

_Asynja_ skrev:
JAHA! Nu förstår jag, så det handlar alltså om vad som är VÄRST, och sedan om det är olagligt eller inte spelar ingen roll.
Men då måste du ju tycka att misshandel t.ex. är ok, jag menar det finns ju många som varit med om MYCKET värre saker, eller hur?
Våldtäckt också för den delen, det måste väl också vara ok, det finns ju faktiskt värre saker. :smirk:
Detta är väl vad som kallas ILANDSPROBLEM.....?
Nog är det väl lite skillnad på misshandel och ett brev som en ridskola skickat ut?
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

pladdermadde skrev:
Detta är väl vad som kallas ILANDSPROBLEM.....?
Nog är det väl lite skillnad på misshandel och ett brev som en ridskola skickat ut?

SJÄLVKLART är det skillnad. Du missar helt poängen. Poängen är den att man inte kan resonera så att sålänge det finns något som är värre än det som hänt en själv så ska man inte gnälla.

Det som tjejen i fråga har utsatts för ÄR olagligt, vare sig det finns sånt som är värre eller inte.
Man kan inte rättfärdiga "småfel" med att det finns de som gör större fel, och man kan inte ha överseende med lagöverträdelser bara för att det finns barn som svälter.
Är du med???
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

:bow::bow::bow: kommentarer överflödiga!
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

Upprörd-javisst det tror jag säkert hon är, med rätt också kanske, men att ringa tidningen istället för att ta dt direkt med ridskolan tycker iallfall jag är att överreagera!
 
Sv: Ridskola kritiseras för reklam till barn

undra hur många dom skickat till jag fick och jag har inte ridit där på 10år inte vart medlem i varbergsridklubb sedan -98.

Men jag tyckte brevet var rätt roligt jag såg ju iofs bara det komiska i det hela dels efetrsom dom skickat tillmig och sen hur det var utformat.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Sveriges Radio) Ett 160-tal ridskoleelever står utan ridskola i Töreboda i höst. För att någon ska intresserad av att driva skolan...
Svar
0
· Visningar
711
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Sveriges Radio) Varbergs ridskola försöker locka till sig elever genom att skriva brev till barn som tidigare ridit på skolan...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Sveriges Radio) De två barn som var inblandade i fredagens olycka med häst och vagn i Sätila öster om Kungsbacka, mår under...
Svar
0
· Visningar
724
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp