Hästis

Trådstartare
Får en ridkskola bedrivas med en person som inte är utbildad ridlärare som har lektioner som även sitter som chef och sen två andra utbildade ridlärare som har några lektioner
 
Får en ridkskola bedrivas med en person som inte är utbildad ridlärare som har lektioner som även sitter som chef och sen två andra utbildade ridlärare som har några lektioner
För att driva ridskola krävs tillstånd
1607444832118.png

Källa: Tillstånd för verksamheter med häst - Jordbruksverket
När man ansöker om tillståndet görs en bedömning om hurvida personen som driver verksamheten har de kunskaper som behövs.
 
Får en ridkskola bedrivas med en person som inte är utbildad ridlärare som har lektioner som även sitter som chef och sen två andra utbildade ridlärare som har några lektioner

Har de tillstånd att driva ridskola är det självklart OK. Lämplig är inte liktydigt med utbildad ridlärare. SvRF kan däremot ha andra krav om ridskolan vill ansluta sig dit.

https://www.ridsport.se/forening/Drivaridskola
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
1 991
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Hej jag vet inte hur jag ska göra.Jag rider nu på en ridskola men är inte riktigt nöjd. Dels tycker jag det är för låg nivå, det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
5 963
Senast: Badger
·
  • Artikel
Hästnyheter Ridskolor tvingas ställa in lektioner på grund av ishalka, stall svämmas över i töväder och räddningstjänsten rycker ut. De senaste...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp