Ridskolan i riskzonen vid stort husbygge

Varför ser inte ridskolor till att miljöträna sina hästar? Känns så himla märkligt, sen tror jag att hästarna kommer vänja sig, kanske borde börja bygga när ridskolan inte är igång, typ vid betet så hinner hästarna vänja sig innan ridskolan drar igång, men vad vet jag.
 
Varför ser inte ridskolor till att miljöträna sina hästar? Känns så himla märkligt, sen tror jag att hästarna kommer vänja sig, kanske borde börja bygga när ridskolan inte är igång, typ vid betet så hinner hästarna vänja sig innan ridskolan drar igång, men vad vet jag.

Det som möjligen kan vara problem är om det ska pålas, det brukar låta endel. Brukar resten verkligen vara så farligt?
 
klarar = rädda
eller
klarar= konstant oljud

Jag tror på de senare... För jag jobbar på ett bygge och när maskinerna tystnar är de ..... SKILLNAD... Så jag tror nog hästarna KLARAR (inte blir rädda) för oljudet men som "arbetsmiljö" så är den gräslig...
Kan ju då va rätt humant (hästligt ?) att låta djuren slippa lida genom ett husbygge,,,
 
De klarar sig säkert och de vänjer sig säkert, men det blir ju fruktansvärt påfrestande för dem. :(
 
Det som möjligen kan vara problem är om det ska pålas, det brukar låta endel. Brukar resten verkligen vara så farligt?
Går ju att sätta bomull i öronen, alternativt får hästarna vara inne den farligaste tiden kanske? Bygget borde egentligen inte hålla på under kvällstid, men vad vet jag kanske är olika i olika kommuner.
 
Går ju att sätta bomull i öronen, alternativt får hästarna vara inne den farligaste tiden kanske? Bygget borde egentligen inte hålla på under kvällstid, men vad vet jag kanske är olika i olika kommuner.

Det går kanske att styra dessutom. Arbetstiderna alltså. Om man nu är så mån om ridskolan som man påstår.
 
Det handlar inte om att vänja. Det handlar om djurskydd. Hästar får inte utsättas för oljud under så lång tid av dagen. Ny forskning visar att hästar får magsår av att radion står på i stallet när de är inne just för att de är känsliga för oljud. Att ha en byggarbetsplats i sin närhet under lång tid lär inte påverka dem mindre precis.
 
Det handlar inte om att vänja. Det handlar om djurskydd. Hästar får inte utsättas för oljud under så lång tid av dagen. Ny forskning visar att hästar får magsår av att radion står på i stallet när de är inne just för att de är känsliga för oljud. Att ha en byggarbetsplats i sin närhet under lång tid lär inte påverka dem mindre precis.
Den med raion var ny! Har du någon länk händelsevis till en som blir galen på dessa förbannade radioapparater som står och skalar i nåt hörn till ingen nytta?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 559
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 331
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Hästnyheter Taken på Mälarhöjdens ridskola är livsfarliga. Enligt experter kan de rasa in när som helst. Nu har staden stängt verksamheten – och...
Svar
0
· Visningar
293
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 322
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp