Ridskoleryttare 2020

Hade lektion i onsdags (skippade förra veckan)
Red samma häst som sist. Ett skimmelsto på dryga 150cm.
Hon är känslig i munnen och man får inte fastna i vänster tygel. Jag tycker att hon är trevlig att rida för hon passar mitt ridsätt.
Vi jobbade med ”serpentin” längs med medellinjen runt sockerbitar. Vi skulle rida i princip rakt fram men runt sockerbitarna. I början så svängde man för mycket men blev bättre på slutet.
I trav så känns det verkligen som att hon är mellan hand o skänkel.
Vi galopperade på volterna sen och då är hon rejält svår. I vänster varv går det ok för då kan jag hålla i ytter och ge efter på inner och då blir hon ganska trevlig men i höger varv så blir hon svår för hon blir ”arg” om man håller i vänster(ytter) men jag löser det rätt ok genom att ge hela handen och sen hålla lite stöd och ge efter på inner och när man känner att hon börjar bli sur så tar jag båda händerna fram och då blir det bra igen.
Frågade ridläraren om hur de ser ut och hon sa att så länge jag håller mig upprätt (jag faller ofta fram, dålig bålstabilitet) så ser det riktigt bra ut och att jag rider hästen riktigt bra.
Det var kul att höra
 
Jag känner mig som världens sämsta ryttare efter dagens lektion.

Jag fick den lilla räcerponnyn igen och i början var han snudd på slö. Vi började med att rida volter i skritt och trav, åt höger och vänster, längs med medellinjen. Efter det skulle vi galoppera på volterna och trava på långsidorna. Då tände ponnyn till på alla cylindrar och blev inte talbar. Det var inte kul nånstans och jag redde inte ut det.
Vad tråkigt! Jag tror inte du är världens sämsta ryttare. Säger ridläraren något när räcerponnyn bara springer så där? Tror du ponnyn är stressad, bara har sjukt mycket energi, ont, eller något?
 
Vad tråkigt! Jag tror inte du är världens sämsta ryttare. Säger ridläraren något när räcerponnyn bara springer så där? Tror du ponnyn är stressad, bara har sjukt mycket energi, ont, eller något?
När det sker säger ridläraren ingenting. Men efteråt så sa hon att jag skulle lirka på bettet. Det är bara det att inget händer när man försöker göra något med tyglarna/bettet.

Jag har ingen aning om varför ponnyn gör som han gör.
 
När det sker säger ridläraren ingenting. Men efteråt så sa hon att jag skulle lirka på bettet. Det är bara det att inget händer när man försöker göra något med tyglarna/bettet.

Jag har ingen aning om varför ponnyn gör som han gör.
Vad knepigt. Jag var medryttare på en sån häst som inte gick att påverka överhuvudtaget när han fick för sig att springaspringaspringa. Men då hade jag ju en bakgrundshistoria så jag visste att han gjorde så pga massiva stresspåslag. Då är det på något vis lättare att förstå hur man ska lösa problemet.
Tråkigt att ridläraren inte ger dig lite mer hjälp när det händer :down: Hoppas det går bättre nästa lektion :heart
 
Idag blev ingen vanlig ridning, skippade lektionen och drog på en Pay & Jump tillsammans med 6 st ridskolehästar 2 privathästar från vår klubb, alla åkte tillsammans i konvoj till tävlingen.

Riktigt roligt och lite annorlunda, även om det började lite väl spännande. Hästen ville inte gå på transporten och när han väl hade gått på, lyckades han på något vänster att fastna med nosgrimman på grimman runt något på mellanväggens stolpe, men det gick bra både häst och transport hel.

Sen åkte vi iväg, var längesen jag körde häst, men jag tror det gick bra då hästen gick på mycket bättre när vi skulle hem, hade han nog inte gjort annars.

Väl på plats satte vi oss på läktaren å kollade lite på de första klasserna, jag drog med mig alla tjejerna på toa. Kände mig som en hönsmamma typ. :p
Sen gick vi banan mellan 50 och 60, lasta ur, sadla, rida fram, hoppa fram.

Framridningen var det en seg kola jag red på, piggnade till på framhoppningen. Hoppade inte så jättemånga språng, hoppade räcker 3 gånger och oxern 2, första gången kom vi tokigt och han hoppade av väldigt tidigt men vi kom över och jag satt kvar trots att det blev ett stort språng.

Det gick jättebra inne på banan i 70, en rivning, men känslan kändes bra. I 80 gasade jag på mer då ridläraren som var med tipsade om det, så tog med mig det till andra svängen och vi dundrade på (lågt ifrån den snyggaste rundan, men vi kom runt) och jag kände mig stolt att jag inte ens kände mig rädd trots att hindrena då låg på 80 cm. :)


Nu är det 1 vecka till nästa lektion och då är det hoppning på schemat igen. :D
 
Mina två senaste lektioner har varit katastrof i min vanliga grupp. Självförtroendet har verkligen varit i botten och min ridlärare har fått peppa till tusen för att få mig att köra över huvud taget. Är så tacksam över hennes förståelse och världens bästa grupp som försöker peppa mig hela tiden :love:

Så idag hade jag köpt en dressyrlektion i en grupp jag rider med nån gång ibland :) För att få lite mer sadel-timmar, och även lite mer dressyrtävling (då vi endast har det 1 av fyra ggr i min vanliga grupp).
Fick en ponny jag ridit lite förra terminen, men mest hoppat med då. Idag var hon rätt på, men jättestel och hård i munnen. Övningen var dock rätt lämplig för att försöka reda ut henne, mycket voltarbete i uppvärmningen och sen öppna längs långsidan i kombination med små volter. Kom inte riktigt i mål, men fick mer känsla för hur en öppna ska kännas än jag haft tidigare, och hade väldigt roligt med utmaningen :) Ska rida med dem nästa lördag med, vilket ska bli kul!
 
Funderar på att anmäla mig till clinic på ridskolan 9 februari. Det är min favoritlärare någonsin som håller clinicen. Hon var min andra ridlärare.
Första var en ganska brysk militärman som var så sträng att han fick oss att gå upp med hästen till stallet igen och borsta om hela hästen om det var så mycket som ett enda spånkorn i svansen. Han blev fly förbannad om man var elak mot hästarna (skickade hem en tjej gråtande efter att hon suttit och piskat hästen som en idiot), och stod och kupade händerna, hukade sig och skrek "Hoarfrost! Hästens öron ska vara framåt!" om hästen såg obekväm ut. :D Ett original med hjärtat på rätt ställe. Han tyckte att man skulle hoppa och helst rida fälttävlan.

Sen kom HON. Hon pratade mjukt och lugnt och sansat om harmoni mellan häst och ryttare. Hon lärde ut dressyr. Hon pratade om känslor, hur man kan känna efter hur hästen mår, hur den rör sig osv. Hon var en drömridlärare, jag var jätteledsen när hon slutade. Hon formade mig jättemycket i hur jag tänker kring hästar.

Funderar på om jag ska våga gå fram till henne och tala om för henne att hon betytt mycket för mig :nailbiting:
 
Idag blev ingen vanlig ridning, skippade lektionen och drog på en Pay & Jump tillsammans med 6 st ridskolehästar 2 privathästar från vår klubb, alla åkte tillsammans i konvoj till tävlingen.

Riktigt roligt och lite annorlunda, även om det började lite väl spännande. Hästen ville inte gå på transporten och när han väl hade gått på, lyckades han på något vänster att fastna med nosgrimman på grimman runt något på mellanväggens stolpe, men det gick bra både häst och transport hel.

Sen åkte vi iväg, var längesen jag körde häst, men jag tror det gick bra då hästen gick på mycket bättre när vi skulle hem, hade han nog inte gjort annars.

Väl på plats satte vi oss på läktaren å kollade lite på de första klasserna, jag drog med mig alla tjejerna på toa. Kände mig som en hönsmamma typ. :p
Sen gick vi banan mellan 50 och 60, lasta ur, sadla, rida fram, hoppa fram.

Framridningen var det en seg kola jag red på, piggnade till på framhoppningen. Hoppade inte så jättemånga språng, hoppade räcker 3 gånger och oxern 2, första gången kom vi tokigt och han hoppade av väldigt tidigt men vi kom över och jag satt kvar trots att det blev ett stort språng.

Det gick jättebra inne på banan i 70, en rivning, men känslan kändes bra. I 80 gasade jag på mer då ridläraren som var med tipsade om det, så tog med mig det till andra svängen och vi dundrade på (lågt ifrån den snyggaste rundan, men vi kom runt) och jag kände mig stolt att jag inte ens kände mig rädd trots att hindrena då låg på 80 cm. :)


Nu är det 1 vecka till nästa lektion och då är det hoppning på schemat igen. :D

Men vad kul!
Jag tycker dina rundor såg jättetrevliga ut!
 
Funderar på att anmäla mig till clinic på ridskolan 9 februari. Det är min favoritlärare någonsin som håller clinicen. Hon var min andra ridlärare.
Första var en ganska brysk militärman som var så sträng att han fick oss att gå upp med hästen till stallet igen och borsta om hela hästen om det var så mycket som ett enda spånkorn i svansen. Han blev fly förbannad om man var elak mot hästarna (skickade hem en tjej gråtande efter att hon suttit och piskat hästen som en idiot), och stod och kupade händerna, hukade sig och skrek "Hoarfrost! Hästens öron ska vara framåt!" om hästen såg obekväm ut. :D Ett original med hjärtat på rätt ställe. Han tyckte att man skulle hoppa och helst rida fälttävlan.

Sen kom HON. Hon pratade mjukt och lugnt och sansat om harmoni mellan häst och ryttare. Hon lärde ut dressyr. Hon pratade om känslor, hur man kan känna efter hur hästen mår, hur den rör sig osv. Hon var en drömridlärare, jag var jätteledsen när hon slutade. Hon formade mig jättemycket i hur jag tänker kring hästar.

Funderar på om jag ska våga gå fram till henne och tala om för henne att hon betytt mycket för mig :nailbiting:
Just do it! Du har inget att förlora på det och kommer säkert ångra dig i efterhand "varför gjorde jag inte det". Bara gör det och va ärlig, folk blir glada av att höra sådant och det sprider positivitet och uppskattning runt sig också.
 
Men vad kul!
Jag tycker dina rundor såg jättetrevliga ut!
Tack. :)

Ja det var det verkligen. Fick tips för en vecka sedan från min ena ridlärare, att de skulle iväg med ridskolehästar. Pratade med ridskolechefen och allt var grönt så länge inte min ridlärare behövde hästen till lektion, men summa sumarum, hade jag ridit lektionen hade jag varit den som fått honom. Hittills bara varit jag i princip som rider honom, en annan har ridit honom men hon red inte idag.
Fick låna ridlärarens transport med.

Det var kanon att åka iväg, speciellt då ridskolechefen var med (min tränare/ridlärare i hoppgruppen/markarbetet) och få lite tips live vad man bör tänka på osv.
Hade helt missat när jag hoppade 80 att hon hade försökt kommunicera med mig med kroppsspråk att jag skulle göra halvhalter, det såg ja inte ens var så fokuserad på banan.

Det jag kände själv idag är att jag skulle vilja bli bättre på att läsa av avstånden för att veta om jag behöver länga eller korta galoppen osv.
Insåg det på framhoppningen när han hoppade av långt framför en oxer så det blev ett stort skutt, jag satt kvar vet knappt hur jag satt kvar troligen bra balans, men då började ja tänka på det.
 
Fick rida en grå jätte idag, för att ge er ett hum, str full på grimma kom knappt halvvägs över ganaschen på yttersta hålet ☺️ inte så hög men kraftig häst, blev ändå lite överraskad över hur fin traven var mtp att han såg rätt tung ut i "vila". Vi gjorde öppna, sluta, galoppfattningar och lite annat kul. Red 2x1h, både jag och hästen var ganska trötta på timme nr 2, galoppen gick sådär och han gjorde några bus språng, tror det var en trött protest, så tänkte att det var bättre vi höll oss till trav med lite öppna på spåret, då verka det som att livet var bra igen.

Första timmen gick dock riktigt bra, fick mkt beröm också från andra på kursen, det var kul. Var lite nervös för hur det skulle bli, då det var länge sedan jag red. Hästen jag hade var dock otroligt stel i vänster sida och drog ut tyglarna ur handen på mig, liksom sådär smygsökte sig framåt och neråt med mycket tyngd i handen. Försökte rida mycket med sätet och gjorde nog miljoner halvhalter men blev rätt trött, känner att jag gärna öppnar handen när jag blir trött och släpper lite mkt på kontrollen med sätet. Fick kommentaren att jag skulle ha låga breda händer, låter helt fel i mina öron, men kanske hon menade lägre än vad jag red med och kortare tygel. Tänkte inte på att fråga om det, borde jag ju ha gjort. Fanns ingen spegel på långsidan, var lite dumt för då hade jag kunnat se lite själv. Fanns en i ena hörnet, tyckte dom passeringarna jag såg var hyfsade iaf.

Allt i allt så hade jag väldigt kul och vill gärna tillbaka och rida där igen, kanske på en lite nättare häst som omväxling.
 
Idag blev ingen vanlig ridning, skippade lektionen och drog på en Pay & Jump tillsammans med 6 st ridskolehästar 2 privathästar från vår klubb, alla åkte tillsammans i konvoj till tävlingen.

Riktigt roligt och lite annorlunda, även om det började lite väl spännande. Hästen ville inte gå på transporten och när han väl hade gått på, lyckades han på något vänster att fastna med nosgrimman på grimman runt något på mellanväggens stolpe, men det gick bra både häst och transport hel.

Sen åkte vi iväg, var längesen jag körde häst, men jag tror det gick bra då hästen gick på mycket bättre när vi skulle hem, hade han nog inte gjort annars.

Väl på plats satte vi oss på läktaren å kollade lite på de första klasserna, jag drog med mig alla tjejerna på toa. Kände mig som en hönsmamma typ. :p
Sen gick vi banan mellan 50 och 60, lasta ur, sadla, rida fram, hoppa fram.

Framridningen var det en seg kola jag red på, piggnade till på framhoppningen. Hoppade inte så jättemånga språng, hoppade räcker 3 gånger och oxern 2, första gången kom vi tokigt och han hoppade av väldigt tidigt men vi kom över och jag satt kvar trots att det blev ett stort språng.

Det gick jättebra inne på banan i 70, en rivning, men känslan kändes bra. I 80 gasade jag på mer då ridläraren som var med tipsade om det, så tog med mig det till andra svängen och vi dundrade på (lågt ifrån den snyggaste rundan, men vi kom runt) och jag kände mig stolt att jag inte ens kände mig rädd trots att hindrena då låg på 80 cm. :)


Nu är det 1 vecka till nästa lektion och då är det hoppning på schemat igen. :D


Kul! Snyggt ridet. Brukar ridskolan ofta erbjuda att åka och tävla eller pay and jump med ridskolehästar? Får ni själva köra eller brukar ridskolan stå för det? På min ridskola brukar de anordna en pay and jump på våren men jag har hittills bara varit med på deras pay and ride. Jag brukar säga till min ridlärare att jag inte hoppar offentligt. :D Fast gick faktiskt riktigt bra sist jag tog en privatlektion i hoppning förra våren så någon gång kanske. Fast jag brukar alltid vara lätt förvirrad över vilken väg det är när jag hoppar på grupplektionerna så skulle nog behöva någon som ropar höger eller vänster eller vilket nästa hinder är. O_o
 
Funderar på att anmäla mig till clinic på ridskolan 9 februari. Det är min favoritlärare någonsin som håller clinicen. Hon var min andra ridlärare.
Första var en ganska brysk militärman som var så sträng att han fick oss att gå upp med hästen till stallet igen och borsta om hela hästen om det var så mycket som ett enda spånkorn i svansen. Han blev fly förbannad om man var elak mot hästarna (skickade hem en tjej gråtande efter att hon suttit och piskat hästen som en idiot), och stod och kupade händerna, hukade sig och skrek "Hoarfrost! Hästens öron ska vara framåt!" om hästen såg obekväm ut. :D Ett original med hjärtat på rätt ställe. Han tyckte att man skulle hoppa och helst rida fälttävlan.

Sen kom HON. Hon pratade mjukt och lugnt och sansat om harmoni mellan häst och ryttare. Hon lärde ut dressyr. Hon pratade om känslor, hur man kan känna efter hur hästen mår, hur den rör sig osv. Hon var en drömridlärare, jag var jätteledsen när hon slutade. Hon formade mig jättemycket i hur jag tänker kring hästar.

Funderar på om jag ska våga gå fram till henne och tala om för henne att hon betytt mycket för mig :nailbiting:


Tycker absolut du ska tala om det för ridläraren, vem hade inte blivit glad av att höra det? Kul med clinic!
 
Kul! Snyggt ridet. Brukar ridskolan ofta erbjuda att åka och tävla eller pay and jump med ridskolehästar? Får ni själva köra eller brukar ridskolan stå för det? På min ridskola brukar de anordna en pay and jump på våren men jag har hittills bara varit med på deras pay and ride. Jag brukar säga till min ridlärare att jag inte hoppar offentligt. :D Fast gick faktiskt riktigt bra sist jag tog en privatlektion i hoppning förra våren så någon gång kanske. Fast jag brukar alltid vara lätt förvirrad över vilken väg det är när jag hoppar på grupplektionerna så skulle nog behöva någon som ropar höger eller vänster eller vilket nästa hinder är. O_o
Tack, nej det är inte ofta de åker iväg. Den här gången föll det sig så att det var teori för 3 grupper, vilket innebar att många av hästarna inte behövde gå lektion, dvs möjlighet att åka iväg. Får lösa transport själv. Jag har en fördel som har bil som får dra en hel del, samt jag har körtkortet för att dra vilket släp som helst bakom bilen typ.
Får se om det blir något mer tillfälle, nästa tävling är på skärtorsdagen men då är det på ridskolan, lär nog bara bli en start då. Är det på hemmaplan är det fler som vill rida skimmeln då han är så trygg att hoppa. :p
 
Min ridlektion i grupp idag så fick vi börja med att rida utan stigbyglar och göra halt och ryggning på långsidorna och lägga volter på kortsidorna och där lägga in öppna och sluta. Vi skulle hitta sätet och rida med överskänklarna. Sen töltade vi utan stigbyglar och så bytte vi varv och gjorde samma sak i andra varvet. Gick bra har verkligen kommit långt med halt och ryggning på den hästen jag rider senaste året och jag kan göra halt och rygga för sitsen numera utan att behöva ta i tyglarna. Volterna gick också bra idag och jag lade in både sluta och öppna, ibland svävade han iväg lite utåt i volten och jag fick hålla emot mer med ytterskänkel främst.

Sen gick vi över till övergångar. Först red vi övergångar mellan tölt och trav, ett kvarts varv i varje gångart så vi växlade fyra gånger på ett varv. Han sprang lite in i traven så min ridlärare sa att jag fick jobba lite mer med halvhalter in i traven och det gick bättre och bättre ju mer jag gjorde detta. Han hade väldigt fin tölt idag och blev inte passtaktig som han brukar bli ibland.

Sen jobbade vi övergångar med fyra gångarter på ett varv. Vi skulle skritta, trava, galoppera och tölta i den ordningen, ett kvarts varv i varje gångart. Jag gillar den övningen för att då får man verkligen jobba och rida in i varje övergång och gångart. Hästen gick verkligen superbra idag och jag fick till väldigt fina övergångar. In i galoppen behövde jag bara sitta till på ytter så gjorde han väldigt fina galoppfattningar. Han blev lite ivrig efter vi galopperat första gången och ville gärna springa men jag lyckades med mjuka förhållningar få han tillbaka och lyssna på mig, han sprang in lite i traven även här men jag fick till bra halvhalter in i traven så att han blev lugn och fin även i de övergångarna.

Var väldigt kul att rida idag när allt bara flyter på! :) Nästa vecka är det uppehåll på ridningen eftersom det är sportlov men jag kommer att rida två privatlektioner nästa fredag känns kul!
 
I går fick jag stort brunt sto med största svansen någonsin.
Det var nog två år eller mer sedan jag red henne. Kom ihåg henne som sävlig, stor kropp, smal hals, stort huvud, stark, och väldigt svår.

Jojomän, hon hade inte förändrats jättemycket. Men jag började i skritten med att skänkla fram henne. Efter ett varv konstant tjat med skänklarna för att hon ens skulle skritta i snigelfart, plockade jag fram spöt för att väcka henne lite. Det funkade rätt bra och jag behövde inte använda spöt särskilt bryskt utan hon lyssnade även på det lättaste pet.
Fick i alla fall fram henne halvbra under vår uppvärmning.

Sedan var det direkt in på volterna där vi skulle fokusera på sitsen och göra skänkelvikningar vid öppna delen och vid A/C. Det gick så där, jag hade jättesvårt att få tag i innersidan och hon hängde sig verkligen i tyglarna och blev tung. Traven var som om vi vadade i seg kola och jag fick verkligen kämpa för att hon skulle få någon bjudning alls.
Sedan blev det galopp på volterna en stund, ut på spåret, in på volterna, ut på spåret, snett igenom osv. Jag tänkte först att jag aldrig kommer få henne i galopp men jo då, det var hon minsann peppad på. Fick till en superfattning som jag inte hängde med på och på något sätt i fattningen tappade jag kontakten med hennes mun helt. Hon galopperade vidare medan jag försökte hitta någon balans och kontakt igen, men sen blev hon irriterad på att jag inte red ordentligt och det blev motorstopp :D Nåväl jag hämtade tillbaka min balans och stöd i tygel och fattade igen, lika bra fattning men nu var hästen lite misstänksam.
Fick påminna henne ganska ofta att galoppera på framåt. Den här hästen kan galoppera lååångsamt. Annars gick galoppen ganska bra förutom att jag inte fick henne i någon form överhuvudtaget, och att jag kände lite att jag satt "löst" med benen och armarna. De kändes som flaxiga. Rumpan var dock perfekt planterad i sadeln.
Efter galoppen var hon pigg och hade bjudning framåt :up:

Vi avslutade med några serpentiner (jag hade verkligen jättevårt att ställa henne) och några fler galopper på spåret där vi gjorde snett igenom och skulle fatta ny galopp vid X.

En ganska meh lektion, jag kände inte att jag red bra alls, men jag kan ju se att jag kom någonstans i alla fall. Fick bjudning till slut, hon gick ganska fint i skritten och stundtals i traven.
Men hon har så underliga stigbyglar? Det är sånadär sprenger med svikt. Käns så himla konstigt att rida med och de är fruktansvärt hala :confused: Om jag får henne nästa gång kan det hända att jag tjuvar stigbyglar från någon annan. :D
 
Idag var det lektion igen och vi får välja häst varje gång men jag fick inte välja utan fick samma som sist. Är tredje gången på rad som jag rider henne och ska ha henne nästa gång också.
idag hade jag inga sporrar och då gick de lite sämre. Vi hade markarbete och bommarna låg i en fyrkant. Vi började med att trava över dom snett igenom ett par gånger.
sen galopperade vi på volterna. Vi brukar ta galopp senare i passet och då är hon rätt stark men var trevligare idag.
sen gick vi över till skritt och red in på bommarna och gjorde en halv framdelsvändning och över nästa bom. Det gick sådär😁 jag släpper ytter och svängde istället för att flytta. Efter ett par gånger så gick vi över till trav och skulle göra samma sak. Fick halvt till det nån gång då o då.
men man är inte alltid på topp.
Nästa gång är det hoppning så får se hur de går då.
DE79D158-A646-405B-A825-30B83167419B.jpeg
 
Idag var det lektion igen och vi får välja häst varje gång men jag fick inte välja utan fick samma som sist. Är tredje gången på rad som jag rider henne och ska ha henne nästa gång också.
idag hade jag inga sporrar och då gick de lite sämre. Vi hade markarbete och bommarna låg i en fyrkant. Vi började med att trava över dom snett igenom ett par gånger.
sen galopperade vi på volterna. Vi brukar ta galopp senare i passet och då är hon rätt stark men var trevligare idag.
sen gick vi över till skritt och red in på bommarna och gjorde en halv framdelsvändning och över nästa bom. Det gick sådär😁 jag släpper ytter och svängde istället för att flytta. Efter ett par gånger så gick vi över till trav och skulle göra samma sak. Fick halvt till det nån gång då o då.
men man är inte alltid på topp.
Nästa gång är det hoppning så får se hur de går då. Visa bifogad fil 45037
Vilken söt häst.:love:
 

Liknande trådar

Träning Nytt år innebär ny tråd! Här kan vi diskutera alla härliga ridskolehästar, lektioner och annat som hör ridskolan till. Jag gissar att...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
46 409
  • Artikel
Hästnyheter På Färingsö ridskola rider eleverna lektioner och tävlar med ridskolehästarna utan sporrar. Så har det varit sedan ridskolan startades...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Gunnar
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 279
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött
  • Hat
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp