Ridskor/Stallskor

Livsgnista

Trådstartare
Jag behöver tips på nya skor! Jag är trött på att köpa halvbilliga skor som bara är bra ett kort tag eller inte funkar alls. Har väl 5-6 olika skor just nu. Hobbyrider bara så behöver inte vara fantastiska för ridning bara säkra. Rider just nu i billiga Jodhpurs från hööks. Har hästarna på lösdrift så man behöver kunna klafsa runt i olika underlag med dem utan att de blir förstörda.

Här är alla mina omöjliga krav som jag helst vill klämma in i samma par skor ;).

  • Vattentäta
  • Snörning
  • Klack så de går att rida i
  • Går att använda året runt (Kanske inte i -20 och +30)
  • Förstärkt tå
  • Passar breda fötter
  • Bra fäste

Tacksam för tips!
 
Måste du ha samma stallskor och ridskor? Jag tycker oftast det blir en svår kombination det är helt olika krav på skorna. Jag har köpt ett par riktigt bra arbetsskor i en butik för yrkesklader som jag har i stallet, sen rider jag i stövlar eller bra ridskor (jag gillar t ex Ariat, men de kan vara svåra med breda fötter tror jag)
 
Håller med om att det är bättre att ha olika skor i stallet och vid ridning! Jag gillar ariats skor, rider alltid i stövlar. Nu på sommaren har jag dock gympaskor i stallet (och stövlar vid ridning).
 
Håller med om Ariat. Och gör precis som @MiniLi, rider i ridstövlar och har Ariat ridskor all övrig tid utom nu på sommaren. Ariat är outstanding, har ett annat par som vanliga vinterkängor.
 
Nää måste inte ha allt i ett direkt :) Men jag tänkte mer att det hade varit trevligt att ha ett par stallskor som GÅR att rida i om det skulle krisa. Har hänt nångång att jag tagit hem ridskorna från stallet av misstag och sedan glömt ta med dem tillbaka så står man där och vill rida med bara gummistövlar och gympaskor att tillgå ^^.
 
Muckboots passar in på allt utom snörning, har jodphurmodellen och är supernöjd med dem.
Rider gör jag oftast i stövlar, de står alltid i stallet så ingen risk att glömma.
 
Nää måste inte ha allt i ett direkt :) Men jag tänkte mer att det hade varit trevligt att ha ett par stallskor som GÅR att rida i om det skulle krisa. Har hänt nångång att jag tagit hem ridskorna från stallet av misstag och sedan glömt ta med dem tillbaka så står man där och vill rida med bara gummistövlar och gympaskor att tillgå ^^.
Jag rider i mina Ariat ibland också. Främsta anledningen att jag egentligen vill ha ridstövlar när jag rider är för att mitt ena ben har varit av en gång och är opererat, jag tycker helt enkelt att stövlar ger ett bättre stöd. Men om jag bara ska skritta/allmänt ta en lugn skogstur kan jag lika gärna rida i mina Ariat.
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 841
Senast: valy
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridskor, vattenavstötande, mjuka, lätt fodrade, trevliga att gå i och mocka med Och som INTE är i läder :(. Har...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp