Ridskor utan läder

carrro_lina

Trådstartare
Mina gamla ridskor börjar bli alldeles för slitna för att använda, så jag behöver ett par nya ridskor men jag vill inte köpa några som är gjorda av läder. Jag har letat på typ alla ridsportbutiker som finns i min stad utan någon framgång. Någon som har några tips på bra ridskor utan läder?
 
Hööks vill jag minnas har en del i konstläder. Själv håller jag mig gärna ifrån dem eftersom plast inte andas, men prioriterar man annat så fungerar de säkert :).
 
Mina gamla ridskor börjar bli alldeles för slitna för att använda, så jag behöver ett par nya ridskor men jag vill inte köpa några som är gjorda av läder. Jag har letat på typ alla ridsportbutiker som finns i min stad utan någon framgång. Någon som har några tips på bra ridskor utan läder?
Jag har flera stycken från Horze som heter ”Horze limited edition PU Kilkenny ridskor”. De är kanonbra! Så himla prisvärda!
 
Dom där har jag faktiskt funderat på! Ser ju riktigt snygga ut men har varit lite tveksam till att köpa skor online.
På mina fötter är de extremt sköna. Jag beställde utan att ha provat och hade tur. Hade prövat några på Hööks tidigare som jag inte trivdes i. Så jag chansade. Har ett par till vardags också.
 
På mina fötter är de extremt sköna. Jag beställde utan att ha provat och hade tur. Hade prövat några på Hööks tidigare som jag inte trivdes i. Så jag chansade. Har ett par till vardags också.
Blir det inte varmt och fuktigt?
Jag vågar inte köpa i syntet till dottern av den anledningen. Till barn är det ofta konstläder, så det hade varit smidigt om de funkade.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridskor, vattenavstötande, mjuka, lätt fodrade, trevliga att gå i och mocka med Och som INTE är i läder :(. Har...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Emma-pemma
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
601
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 892
Senast: valy
·
Utrustning Jag behöver köpa nya sporrar då det blivit ngn liten kant på mina rundade, är rädd att de ska bli vassa. Vill ha ett par rundade...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp