Ridsport Play med Johanna Due-Boje: ”Jag var lite nervös över hur det skulle gå”

Kvinnliga ryttare som får barn ska gå igenom en graviditet, en förlossning och sedan eventuellt amma. En som nyligen blivit mamma är dressyrryttaren Johanna Due-Boje, som berättar hur hon redan kan tävla. Vi talar med Johanna om dubbelsegern i Grand Prix bara två månader efter sin förlossning.
 
😂😂😂 Det där var ju ännu roligare än min tolkning. Jag tänkte bara på att man kanske inte är den gravida partnern eller kanske adopterar. Fint visserligen att de inte bidrog till någon amningsnorm, men lite knasigt blev det ändå.
Tänkte samma sak!
 
😂😂😂 Det där var ju ännu roligare än min tolkning. Jag tänkte bara på att man kanske inte är den gravida partnern eller kanske adopterar. Fint visserligen att de inte bidrog till någon amningsnorm, men lite knasigt blev det ändå.
Ja tänkte samma att det var lite normativa. I intervjun är också en fråga tex "när kommer nästa telning?" Dvs att utgå från det är också lite märkligt.
 
😂😂😂 Det där var ju ännu roligare än min tolkning. Jag tänkte bara på att man kanske inte är den gravida partnern eller kanske adopterar. Fint visserligen att de inte bidrog till någon amningsnorm, men lite knasigt blev det ändå.
Fast det är ju skillnad på att klämma/skära ut något ur kroppen och återhämta sig från det än att vara "andra föräldern"
 
Fast det är ju skillnad på att klämma/skära ut något ur kroppen och återhämta sig från det än att vara "andra föräldern"
Ja, självfallet? Min poäng är att det finns olika sätt att få barn på, även för kvinnliga ryttare. Artikeln likställer att få barn med att fysiskt föda ett barn, men det är ju inte alltid så det går till.
 
Konstig artikel på flera sätt. Att ha ”tur” att ha en partner som delar ansvaret, att fråga när nästa barn kommer osv. Alla graviditeter är såklart olika för alla men det finns en anledning till det inte rekommenderas att sitta upp och rida 1,5 vecka efter men alla gör väl som dom vill..
 
Konstig artikel på flera sätt. Att ha ”tur” att ha en partner som delar ansvaret, att fråga när nästa barn kommer osv. Alla graviditeter är såklart olika för alla men det finns en anledning till det inte rekommenderas att sitta upp och rida 1,5 vecka efter men alla gör väl som dom vill..
Ja, flera frågor från femtiotalet slank visst med. "Hur ordnar du när du rider, är bebis hos barnvakt eller med i stallet?"
 
Konstig artikel på flera sätt. Att ha ”tur” att ha en partner som delar ansvaret, att fråga när nästa barn kommer osv. Alla graviditeter är såklart olika för alla men det finns en anledning till det inte rekommenderas att sitta upp och rida 1,5 vecka efter men alla gör väl som dom vill..
Jag funderade också på ordet "tur". Det är väldigt många män som har tur.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Mazy Klövenhöj var först ut för Sverige i lagtävlingen på onsdagen. De red Grand Prix på 65,978 procent och efter...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp