Ridsportgymnasium bryter mot lagen

Förstår inte vad de försöker få fram. Om ingen anmäler - vilket ju är vanligt i ridsporten - finns inga domar. De få som anmäler får sällan se fällande domar. Så vad tror de att man ens skulle få fram via registerutdragen 🤔
 
Förstår inte vad de försöker få fram. Om ingen anmäler - vilket ju är vanligt i ridsporten - finns inga domar. De få som anmäler får sällan se fällande domar. Så vad tror de att man ens skulle få fram via registerutdragen 🤔
Det de försöker få fram är att en skola bryter mot lagkravet att begära in registerutdrag.
Man kan ju inte låta bli att begära in dom bara för att det finns en tystnadskultur inom ridsporten (och många andra idrotter)
 
Det de försöker få fram är att en skola bryter mot lagkravet att begära in registerutdrag.
Man kan ju inte låta bli att begära in dom bara för att det finns en tystnadskultur inom ridsporten (och många andra

Fast hos SR talar man om när elever ska ut på praktik från utbildningarna. De registerutdragen hos blivande praktikvärdar bli ju helt värdelösa.
 
Fast hos SR talar man om när elever ska ut på praktik från utbildningarna. De registerutdragen hos blivande praktikvärdar bli ju helt värdelösa.
Fast det är väl det här citatet som är lagbrottet, att man inte kontrollerat de tränarnar som anlitas av huvudtränaren?
"vi har haft samma huvudtränare på vår Nationella idrottsutbildning i över 20 år. Om det togs ett registerutdrag när vi tillsammans med honom startade vår utbildning känner jag inte till. De tränarna som går in på vår huvudtränares uppdrag har vi inte begärt registerutdrag på”, säger skolan, som inte namnges, till Sveriges Radio."
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 412
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
613
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp