Ridsportsbutiker på island?

Buck

Trådstartare
Ska jobba utanför reykjavik och kan behöva köpa ridskor där om jag inte hittar ngt här innan jag åker.
Iaf kan ett par chaps och handskar behöva inhandlas.

Så vill veta vad alla butikerna ni känner till heter så jag kan luska ut om de har webbbutiker :) ^_^
 
Lífland är störst och mest välkänd. Har butiker på fler ställe än Reykjavík och web butik. Jag köper mycket av våra ridkläder i Búvörur. Finns både i Reykjavík och några andra ställen och web butik, buvorur.is. I Reykjavík finns Ástund men tycker oftast de är dyra. I Selfoss finns Baldvin og Þorvaldur. De har också web butik men jag tycker att de har bättre utbud i butiken än på nätet. Jag har genom åren köpt bra och prisvärda ridskor i byggvaruhusen. Fast det är lite olika vad de har, inte alltid samma utbud.
 
Chaps misstänker jag kan vara svårt att hitta på Island? Hör inte riktigt till standardutrustningen där, utan man har ju oftast skor och jodphurbyxor.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridskor, vattenavstötande, mjuka, lätt fodrade, trevliga att gå i och mocka med Och som INTE är i läder :(. Har...
Svar
6
· Visningar
676
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 899
Senast: valy
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
638
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 602
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp