Ridstövlar för breda vader

cowgirl81

Trådstartare
Finns det ens och få tag i utan och specialbeställa. Misstänker dock jag får göra det endå, då ena vaden är 3-4 cm tjockare. Har shortchaps men stiglädren nyper endå. Eller nån som har tips på hur man gör så de inte nyper. (går ej ha stiglädret på insidan kåpan.)
 
MH har väl flera olika bredder på sina stövlar? Haft breda därifrån förut, mina ben sväller pga av skada i det ena.
 
Finns det ens och få tag i utan och specialbeställa. Misstänker dock jag får göra det endå, då ena vaden är 3-4 cm tjockare. Har shortchaps men stiglädren nyper endå. Eller nån som har tips på hur man gör så de inte nyper. (går ej ha stiglädret på insidan kåpan.)
3-4cm är stor skillnad.
Ja, det enda alternativet jag kan se om du inte vill specialbeställa, är att testa stövlar med snörning hela vägen som du kan ställa in själv.

Annars, för breda vader, har Mountain Horse brett urval i storlekarna och väldigt sköna stövlar.
 
Jag skulle oxå behöver olika storlekar på mina vader men har klämt i mig i en storlek för liten på ena benet sä blir den bara något för stor på andra.
Fungerar men inte optimalt.
Har stövlar från mountainhorse.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
328
Senast: Badger
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
2 964
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 017
Senast: Twirro
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 931
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp