Ridstövlar för korta ben

selma.aberg

Trådstartare
Hej!
Jag hittar verkligen inga ridstövlar som passar mig, jag har så korta ben så alla är för långa. Mina vader får plats i de flesta standard storlekar, men det är ju längden som krånglar. Har ni några tips på bra stövlar som inte är på tok för dyra? :)
 
Om du inte har så stor storlek i övrigt finns det juniorstorlekar på många ställen, de är kortare (och ofta lite smalare). Åtminstone strl 38 brukar de finnas i.

Annars har t.ex. Mountain Horse storlekar med korta skaft. Finns i normal resp. vida skaft.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
677
Senast: MiniLi
·
Utrustning Halloj! Behover köpa ridstövlar men problemet är att jag har väldigt smala ben men strl 39 i skor.. dem som passar runt smalbenet är för...
Svar
8
· Visningar
747
Senast: MiniLi
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 351
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp