ridstövlar på elittävling???

Sv: ridstövlar på elittävling???

neej det har blivit ändrat så man får ha chaps och skor vid nationel oxå nu .. förut fick man inte det och var tvungen att ha ridstövel även vid nationel , Men nu krävs ridstövel bara vid elit .
 
Sv: ridstövlar på elittävling???

Dyóns shortchaps är skitsnygga och de ser inte alls "shortchapsiga" ut om man har en snygg sko till.
 
Sv: ridstövlar på elittävling???

jag tävlar nationellt med skor och dyo`n shortchaps
 
Sv: ridstövlar på elittävling???

4:e punkten - Stryk "Vid elittävling krävs ridstövel.
så står det om ändringar i tr. Kom precis ut,så det är en helt ny ändring kanske//
 
Sv: ridstövlar på elittävling???

Man har vissst fått tävlat med skor /stövelskaft på nationell tävling förrut.Det gjotde dottern förra året.Då kollade vi upp så att det var ok.Så det nya är att du inte behöver ha ridstövel på elit.Bra tycker jag,dottern är lång och har otroligt långa ben.och stora fötter.Jag måste special beställa stövlar om dom ska passa vilket blir hiskligt dyrt.Det är relativt snyggt med hårda stövelskaft,tycker jag.Men vem 17 ska kolla på vad ryttaren har på fötterna,är det verkligen någonsom bryr sig ?
 
Sv: ridstövlar på elittävling???

Jag tolkar det som det, att det inte längre finns krav på att man måste ha stövlar på elittävling.
 
Sv: ridstövlar på elittävling???

starcraft skrev:
Jag tolkar det som det, att det inte längre finns krav på att man måste ha stövlar på elittävling.

det tolkade jag med det innan... men nu har jag läst på flera ställen (aftonbladet, tidningen ridsport mm) så man FÅR rida med skor shaps på elittävling:banana:
 
Sv: ridstövlar på elittävling???

Är inte det samma sak?!
 
Sv: ridstövlar på elittävling???

knapplån*

Jag rider med skor & shaps då jag har för smala o korta ben till mina asstora fötter, haha! Har typ 30 cm runt benet lr va de va o 40 cm lång o st 38 i fötter. Ska köpa mountain horse's nya säkerhetsstövlar, har stigbyglarna
 
Sv: ridstövlar på elittävling???

Hehe, jag tänkte väl det :p blev lite förvirrad och undrade om jag missat nåt och kommer att bli idiotförklarad :D
 

Liknande trådar

Ridning Hej allesammans! Vet inte om tråden ligger rätt, hittade inget som passade klockrent... Till att börja med så är det inte aktuellt med...
Svar
17
· Visningar
2 069
Senast: Vogue
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 875
N
Dressyr Jag ska göra dressyrryttartest på min ridlektion på lördag och nu håller jag på att lära mig programet så att jag kan öva innan på min...
Svar
3
· Visningar
984
Senast: lizan
·
D
Utrustning Hej alla hästmänniskor! Jag och min vännina Veronica ska börja på ridskola nu på lördag och ska nu skaffa oss nödvändig utrustning...
Svar
16
· Visningar
2 023
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp