Ridstövlar, ridskor el. jodphurs?

E

Elvis

Vad använder ni? Jag har bara använt ridstövlatr, men funderar på att Köpa ett par bruna jodphurs med bruna shortchaps/leggings! Vad tycker ni att jag ska köpa? :)
 
fel igen... :cry: :( :( :mad: jag försöker lägga min tråd bland dem senate, men det funkar inte så bra! Sorry! :o
 
Jag har ridstövlar i läder om jag rider dressyr eller hoppar. Rider jag ut så har jag jodpurs och shortchaps.

Jag tycker att ridstövlar ger bättre stöd om man ska rida dressyr men shortchpas känns lite ledigare. Då man rider ut behöver man ju oftats inte det där extra stödet för skänkeln.
 
Okej, tack! Jag varken hoppar eller rider dressyr, så jag kanske ska satsa på ett par jodphurs med chortchaps?!
 
Skogsridning = Jodphurs och ridstrumpor

Vid vanlig träning( dressyr,hopp)
= Jodphurs + stövelskaft ( smidigt och bekvämt )

Vid tävling eller vid speciella träningstillfällen = Stövlar !

Mina jodphurs har stålhätta :smirk:
 
jag har ridit i det mesta. ;)

förr var det konstläderstövlar.. vilket jag aldrig mer kommer ta på mig! ;)

på ridskolan rider jag alltid i läderstövlar, vad vi än gör.

på delfoderhästen rider jag i olika beroende på vad jag orkar dra på mig.. har jodpuhrs, ridskor (sommar, vår/höst och vinter), shortchaps och stövlar..

när jag tränar (dvs mest på ridskolan) tycker jag det är bäst att ha stövlarna.
men att bara rida ut klarar jag mig gott med bara skor..
 
hemma ridning: skogsridning, vägridning, jodphurs och sockar
träning hemma: jodphurs och shortchaps eller läderskaft
träning för inströktör & tävling: läderstövlar
 
Håller med de tidigare inläggen.

Enkelt uttryckt: När du behöver bättre stöd för skänkeln - stövlar. När bekvämligheten är viktigare än stödet - skor ev. med shortchaps.
Så resonerar jag...
 
hemma använder jag jodpush & dyo'n legging på tävling läderstövlar!!
 
Jag har jodhpurs med Jacson chaps, ska nog köpa Sergio Grasso chaps...osså när jag tävlar har jag Sarm Hippique stövlar! älskar de!
 
Jag har svarta ridskor med svarta shortshaps.. Ridstövlar på tävling..
 
Jag rider i jodphurs/chaps på allt förutom tävlingar... det tycker jag är skönast...:D Men du får väl "känna" deii fram!!!! :cool:
 
Skor och shortchaps. Har använt gummiridstövlar, men nu tycker jag de är hemska....
Nu i sommar har jag ridit i ovanstående chaps och gympaskor. Det absolut skönaste!
På vintern har jag vinterridstövlar
 
När jag rider har jag oftast ett par ridstövlar (Cavallo).
Jag har precis köpt ett par jodphurs från Blundstone (efter råd härifrån och egna erfarenheter från MH) och de kommer jag nog mest använda när jag jobbar i stallet och ev när jag rider...
 
Jag har stövlar när jag tävlar, e iväg o tränar, oftast när jag rider hemma i paddocken oxå. Annars har jag jodphursskor m stålhätta i skogen o ibland i paddocken hemma.
 
Jag rider bara i jodphurs och ev shortchaps nu mera. Jag tycker att du ska stasa på ett par bra jodphurs som sitter bra på din fot. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 241
Senast: Squie
·
Utrustning Jag behöver snart inhandla nya ridstövlar då mina håller på att ge upp. Men jag vet inte vad jag ska ha för några. Dom ska vara mjuka...
Svar
4
· Visningar
622
Senast: KAROLIJNAH
·
Utrustning Vad har ni för ridstövlar? Är ni nöjda med dem? Jag rider i ett par gamla mountain horse. Dålig passform egentligen, för vid runt min...
2
Svar
23
· Visningar
2 129
Senast: villhöver
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 841
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp