Ridstövlar till barn

Wilfa

Trådstartare
Dottern på snart 10 år har fram till nu ridit i skor + chaps. Men, nu funderar vi på om det börjar bli dags att skaffa stövlar. Var på Hööks i går, de har en juniormodell till vettigt pris. Men, de var alldeles för smala i vaden! Och på gränsen till för långa också. Min dotter är ca 135 cm lång och väger ca 33 kg, alltså inte tjock men inte heller smal. Någon som har tips på vettiga juniorstövlar i storlek 36-37?
 
Min dotter har ett par från QHP, modellen med glitter på skaftet (Romy?).
Hon är väldigt nöjd :)
 

Bifogade filer

  • IMG_20200507_185455.jpg
    IMG_20200507_185455.jpg
    753,6 KB · Visningar: 41
Dottern på snart 10 år har fram till nu ridit i skor + chaps. Men, nu funderar vi på om det börjar bli dags att skaffa stövlar. Var på Hööks i går, de har en juniormodell till vettigt pris. Men, de var alldeles för smala i vaden! Och på gränsen till för långa också. Min dotter är ca 135 cm lång och väger ca 33 kg, alltså inte tjock men inte heller smal. Någon som har tips på vettiga juniorstövlar i storlek 36-37?
Mountain Horse
 
Min dotter hade också QHP tidigare, väldigt prisvärda stövlar när de är i den perioden att de växer ur stövlarna på en knapp säsong...
 
Dottern på snart 10 år har fram till nu ridit i skor + chaps. Men, nu funderar vi på om det börjar bli dags att skaffa stövlar. Var på Hööks i går, de har en juniormodell till vettigt pris. Men, de var alldeles för smala i vaden! Och på gränsen till för långa också. Min dotter är ca 135 cm lång och väger ca 33 kg, alltså inte tjock men inte heller smal. Någon som har tips på vettiga juniorstövlar i storlek 36-37?
Jag skulle istället ha snygga jodpurs och chaps (i olika former)
Det finns ju chaps som likar stövelskaft som kan funka hur bra som helst.
 
Jag skulle istället ha snygga jodpurs och chaps (i olika former)
Det finns ju chaps som likar stövelskaft som kan funka hur bra som helst.
Hon har skor + chaps nu, men eftersom jag själv upplever att det är stor skillnad att rida med det eller stövlar tänker jag att det är dags att gå över till stövlar.
 
Hon har skor + chaps nu, men eftersom jag själv upplever att det är stor skillnad att rida med det eller stövlar tänker jag att det är dags att gå över till stövlar.
Du kan ha i så fall skor och stövelskaft.....
Sedan har du olika hårdhet på chapsen....
Vissa är supermjuka och vissa är hårda.....
Varma somrar då är stövlar en plåga.....
Dock till tävling kan det var bra att ha något hårdare......
 
@ylvalill och @LadyCovergirl , hur är QHP i modellen? Typ bred fot/smal fot, är där resår i vaden osv?
Min dotter har ganska smala ben och fötter och på henne var stövlarna både lite för vida och något breda i foten (fanns plats för mycket strumpor, vilket hon gillar :D) så de är nog normala eller möjligen åt det lite vidare/bredare hållet. Har för mig att det var resår längs dragkedjan men är inte helt hundra.
 

Liknande trådar

Utrustning Vill gärna få tips på ridstövlar till min dotter. Hon är 10 år och ganska lång och smal. Söker inte efter gummiridstövlar, utan riktiga...
Svar
4
· Visningar
480
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ja som rubriken lyder, vad är bäst ridstövlar eller shortchaps? Det är såklart en personlig preferens, men nu är det dottern som ska ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 146
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 062
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp