ridstövlar måttbeställda?

Moppa123

Trådstartare
Hejsan,
Jag är ute efter "billiga" läderridstövlar.
Har provat hööks men de funkade inte alls till mina fötter/vader :(

Har ni tips på var man kan hitta "vida" stövlar eller var man kan beställa måttbeställda stövlar!? för en inte allt för stor penning?! (2000?? eller är det en önskedröm)

helt inte dragkjedja .. för av någon anledning tror jag hellre jag vill ha "hela" stövlar..

alla tips mottages tacksamt!
:banana:

Sv: ridstövlar måttbeställda?

Jag rider i långkängor, dvs kängor som har lika långa skaft som ridstövlar men som snörs hela vägen upp. Perfekt om man har höga vador och litet kraftigare ben.

Mina har jag hittat på loppis (har ett par svarta och ett par bruna). Mitt tips är att kolla in friluftsaffärer som säljer vandrarkängor och affärer som säljer kängor av doc martenstyp till tex punkare. Det finns såna här kängor som har ganska slimmade fotdelar som fint passar i stigbyglen.

( Eller gå på olika loppisaffärer och rota runt i skohyllorna)

/KT

Sv: ridstövlar måttbeställda?

Jag vet inte var du bor, men på Stenbergs läder i Stockholm mäter de ut stövlar som passar perfekt. Man behöver inte beställa utan man får dem på en gång eftersom de förser försvaret med stövlar så har de alla olika vidder och storlekar. Levad heter märket. De finns olika modeller att välja på, men den billigaste (Kadrilj tror jag de heter) kostar mellan 1500 och 2000 tror jag. De är helt normala stövlar, ingen snörning eller dragkedja. Jag köpte därifrån fast en av de lite dyrare modellerna, Levad Capriole har jag för mig, och de har jag haft i 5 år, och jag är jättenöjd.

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
631
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 780
Senast: Squie
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 290
Utrustning Jag behöver nya ridstövlar, men helst ska de vara väldigt billiga och så måste de passa också. Jag har både långa och kraftiga ben. Har...
Svar
4
· Visningar
958
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka