Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar bli sugen på att ta upp ridningen igen. Frågan är bara vilken nivå jag ska lägga det på. Tre dagar i veckan som jag red förra året var för mycket. Det var inte kompatibelt med skötseln av trädgården, där jag hela tiden kände att jag låg efter. En eller två gånger i veckan kanske funkar bättre. Men nu har jag ju också dragit ner på ambitionsnivån i trädgården. I år kommer jag inte att ha grönsaksland. Det enda jag ska göra är att föryngra lite jordgubbar och ta hand om det. Det blir tyvärr inget i växthuset i år heller.

Tanken är att jag då ska få mer tid över att restaurera de delar av trädgården som jag ser ofta.

Just nu är jag dock lite skraj för att ta ut mig för mycket. Jag har väldigt mycket luft i schemat och planerar bara aktiviteter för 2 dagar i veckan. Resten tar jag som det kommer. I förrgår var jag t.ex. ute och klippte ner perenner. Det var ett sånt där spontant ryck. Och igår kväll röjde jag ur ett köksskåp som framöver kommer att få hysa mina källsorteringskärl. Jag blev trött tidigt igår men det gjorde inget.

Det där att jag inte riktigt vet hur långt energin räcker, är en osäkerhetsfaktor. Törs jag boka in att rida 2 gånger i veckan? Eller är det mer lagom med en gång? Jag ska kanske börja där i alla fall. Vilken dag i veckan i så fall? Orkar jag ta det en vardagskväll? Eller är det bättre att rida på helgen? Söndag kanske är en bra dag? Samtidigt konkurrerar det med annat jag vill/behöver göra när jag är ledig från jobbet.

Äsch. Jag är ambivalent.
 

Jag har nu satt in en annons på FB och väntar på att den ska godkännas. Sen får jag väl se om jag får några svar. Jag skrev inte så jättemycket i annonsen men tog med en liten videosnutt på en knapp minut.
 
Det finns ju hästägare som har mer än en häst och som tycker att det är kul att få ridsällskap lite nu och då, och som inte måste ha någon som går på exakt schema.
 
Det finns ju hästägare som har mer än en häst och som tycker att det är kul att få ridsällskap lite nu och då, och som inte måste ha någon som går på exakt schema.
Så var det med förra arrangemanget, förutom att ägaren och jag sällan var i stallet samtidigt. Hon ville helt enkelt ha hjälp för att slippa åka dit jämt och för det fick jag rida gratis. Men visst hände det att vi red tillsammans ibland.

Vi pratade med varann och bestämde dagar en vecka eller så i förväg. Ibland var det samma, men det varierade också beroende på hur hon jobbade.

Jag har ju redan fått ett erbjudande om att rida en häst, men den hästen får inte hoppa så jag tänker kolla runt lite mer vad jag har för alternativ.
 
Vad kul att läsa om vad du vill och orkar och hur smart du tänker om att inte ta på dig för mycket. Vilken vändning mot trådar för bara ett tag sen.

Jag tycker du ska börja med en gång i veckan och sen öka om du vill. Hoppas du hittar en trevlig medryttarhäst :).
 
Vad kul att läsa om vad du vill och orkar och hur smart du tänker om att inte ta på dig för mycket. Vilken vändning mot trådar för bara ett tag sen.

Jag tycker du ska börja med en gång i veckan och sen öka om du vill. Hoppas du hittar en trevlig medryttarhäst :).
Ja, det går framåt. Jag skrev i annonsen att jag önskar rida en dag i veckan till att börja med, eventuellt någon mer dag så småningom. Annonsen är fortfarande inte godkänd och det är 8 timmar sedan jag la in den.
 
Jag får nog fundera på fler ställen jag också skulle kunna lägga in annonsen. Det är nästan 2 dygn sedan jag la in den, men den är fortfarande inte granskad och godkänd. Gruppens administratör svarar inte på pm så den gruppen verkar ha somnat helt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 484
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så...
2
Svar
32
· Visningar
4 958
Senast: Luff
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 275
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
726
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp