Ridtights/leggings med bootcut/ för jodhpurs

Snurre

Trådstartare
Fastnade förra sommaren för ridleggings när det var så varmt men hade önskat bootcut/skoridbyxor då jag sällan använder chaps/ridstövlar. Med vanlig skärning hamnar allt bös som spån och halm i skorna. :meh:

Har hittat minkhorse freedom bell vilket är vad jag söker men passformen var inte för mig, alldeles för långa ben. :cry:

Nån som har tips? :)
 
Fastnade förra sommaren för ridleggings när det var så varmt men hade önskat bootcut/skoridbyxor då jag sällan använder chaps/ridstövlar. Med vanlig skärning hamnar allt bös som spån och halm i skorna. :meh:

Har hittat minkhorse freedom bell vilket är vad jag söker men passformen var inte för mig, alldeles för långa ben. :cry:

Nån som har tips? :)
Kerrits har, jag har dock inte testat dem med bootcut själv men de vanliga är grymma :)
 
Ekte jodphur bukser er ikke boot cut, man bruker jodphur clips som man fester i under skoen og strekker jodphur buksen utenpå. De slengbuksene som islandshestfolk bruker er ikke jodphurs. (bodd i storbritannia i flere år)
 
Ekte jodphur bukser er ikke boot cut, man bruker jodphur clips som man fester i under skoen og strekker jodphur buksen utenpå. De slengbuksene som islandshestfolk bruker er ikke jodphurs. (bodd i storbritannia i flere år)
Jo så är det nog. Men många gånger kallas bootcut varianten för jodhpursmodell i Sverige. Skoridbyxa är nog vanligaste namnet på islands sidan. 🙂
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp