Ridtights med skinnskoning?

Cattis_E

Trådstartare
Någon som vet var jag kan söka efter det?

Det enda märket jag hittat som har det verkar ha storlekar uppåt väggarna för mig. Enligt deras storlekstabell är jag för tjock för ens XL och så satt jag just och mätte på de med silikonskoning från CRW som är M, vilka jag fortfarande använder.

Ska gå ned lite (igen) framöver, så visst får de gärna sitta tight så kan jag förhoppningsvis ha dem lite längre. Men om storkstabellen på midja stämmer är det inte någon idé att ens tänka tanken på det märket. om jag vill kunna använda dem nu.

Har ni sett någon annan än Bohemian som har ridtights med skinn/mocka/fuskmocka?
 
Kolla in horze Grand Prix (tror jag de heter), de tycker jag mycket om. Pikeur har också en variant som jag tror kallas mccrown.
 
Har nog aldrig sett tights med sån skoning. Ridbyxor med gylf finns ju, men känns som att det förtar lite själva poängen med tights..
 
Har nog aldrig sett tights med sån skoning. Ridbyxor med gylf finns ju, men känns som att det förtar lite själva poängen med tights..
Det beror väl på vad man tycker är poängen med tights.
I just detta fall tycker jag midjan på tights är bekvämare för närvarande ;)
 
Det beror väl på vad man tycker är poängen med tights.
I just detta fall tycker jag midjan på tights är bekvämare för närvarande ;)
Jag tänker att det stretchiga materialet är huvudpoängen, även om jag håller med om att midjan är väldigt nice!
 
Jag tänker att det stretchiga materialet är huvudpoängen, även om jag håller med om att midjan är väldigt nice!
För de flesta kanske, men jag har lika gärna stretchiga ridbyxor då, men för närvarande är det just midjan jag vill åt.

Och om jag köper tights så skulle det kunna vara så att de går att använda något längre innan de blir för stora när man börjar banta bort magen magen också. Än om det vore vanliga ridbyxor ;)
Beställde ett par av de Horseware har så tack för tipset @Elo. Hoppas de kommer snabbt så jag fr prova.

Silikon är inte min favoritskoning på några ridbyxor, även om trevligheten på greppet varierar med utseendet på silikonet. Jag föredrar mocka eller fuskmocka om jag ska välja.

Så detta är hoppet om en kompromiss mellan den typen av vanliga ridbyxor jag gillar och tights med silikon :)
 
Jag har ett par Bohemian och tycker de är stora jämfört med tabellen. Jag brukar ha strl 40 i byxor och har L i Bohemian-tightsen men de är lite stora så M hade nog varit mer optimalt. De är ordentligt stretchiga i tyget
 
Jag har ett par Bohemian och tycker de är stora jämfört med tabellen. Jag brukar ha strl 40 i byxor och har L i Bohemian-tightsen men de är lite stora så M hade nog varit mer optimalt. De är ordentligt stretchiga i tyget
Vad lustigt. För deras storlekstabell säger ju något helt annat. Samt att man ska ta den större storleken om man är mellan storlekar.Och deras returpolicy var inte jättekul, så jag vågade inte chansa.

Har 42 i de flesta (tighta) byxor. Så det är ju möjligt att L eller XL gått då. Men med den skeva storlekstabellen vet jag inte om jag vågar köpa utan att prova, och jag hat ingen lust att betala returfrakt plus frakt på nybeställning.
De verkar vad jag kan se bara ha postorder också, och inte finnas i någon butik?
 
Vad lustigt. För deras storlekstabell säger ju något helt annat. Samt att man ska ta den större storleken om man är mellan storlekar.Och deras returpolicy var inte jättekul, så jag vågade inte chansa.

Har 42 i de flesta (tighta) byxor. Så det är ju möjligt att L eller XL gått då. Men med den skeva storlekstabellen vet jag inte om jag vågar köpa utan att prova, och jag hat ingen lust att betala returfrakt plus frakt på nybeställning.
De verkar vad jag kan se bara ha postorder också, och inte finnas i någon butik?
Jag lyckades hitta min begagnade så därför vågade jag chansa, kände mig också skeptisk till att beställa från hemsidan med tanke på frakt/returfrakt 😬
 
Mina favoriter är Baleaf ridtights med fuskmocka, de säljer inte modellen själva längre, på Baleafs hemsida finns bara med silikon, men jag har hittat den gamla modellen med fuskmocka nyligen på tex amazon och ebay, snygga färger också, jag har dem i brunt och ljusgrått.
 
Någon som vet var jag kan söka efter det?

Det enda märket jag hittat som har det verkar ha storlekar uppåt väggarna för mig. Enligt deras storlekstabell är jag för tjock för ens XL och så satt jag just och mätte på de med silikonskoning från CRW som är M, vilka jag fortfarande använder.

Ska gå ned lite (igen) framöver, så visst får de gärna sitta tight så kan jag förhoppningsvis ha dem lite längre. Men om storkstabellen på midja stämmer är det inte någon idé att ens tänka tanken på det märket. om jag vill kunna använda dem nu.

Har ni sett någon annan än Bohemian som har ridtights med skinn/mocka/fuskmocka?
Fits har, även om de säger att det är ridbyxor, men de är rejält stretchiga, hög midja och ingen gylf. Skoningen är delad och perforerat hjortskinn, fantastiskt grepp men man fastnar inte som med silikon. Jag älskar mina och har fyra par nu,även om jag inte köpt ett enda par till fullpris...😁 De är lite stora i storleken, jag har storlek 46 och har XL i dem, men skulle nog kunna ha L också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp