Bukefalos 28 år!

Ridtights utan resår i midjan

Ms_Antrop

Trådstartare
Har sökt bland trådarna men hittar inget som riktigt svarar på detta.

Vilka ridtights finns det som är utan resår i midjan? Många träningstights/löpartights är ju utan resår i midjan, jag har typ 5 par från H&M t.ex och de sitter jättebra uppe ändå.
Som ni kanske förstår så hatar jag resår i midjan! :D Jag köpte ett par ridtights från Strömsbergsgård, Swedish Collection Breeches Leggins, men dom har ju ett brett resår i midjan som jag inte alls gillar, vilket var synd för de var väldigt sköna annars och har två fickor som man kan ha telefonen i och så.

Så nu frågar jag här istället för att chansa och beställa några andra - vilka ridtights har inte resår i midjan? Jag har tittat på en del från Horze och sen på de lite billigare på Börjes bland annat.
 
@Elo det är ju sånt man är lite rädd för nu också efter att ha provat ett par. Dom hade en söm som (iaf på mig) går ovanpå knäet O_o vilket då kanske är något bättre än på insidan, men ändå... ett längre ridpass gör nog att jag skulle få skav. Sen fick jag skav mellan benen också av den sömmen.

Tja, finns det inget bättre så får jag använda mina vanliga träningstights, dom har jag ridit massor i och aldrig fått nå skav. Synd bara att de inte har såna där bra fickor!
 
Precis.

Men helt kass passform, på mig) samt söm på insidan ben och en annan söm som skaver på baken.
Sömmen på insidan benen är borttagen på de nya modellerna. Fick byta till ett par av den nya modellen när jag köpte mina och det är stor skillnad, så har man provat den gamla modellen kan det ändå vara värt ett nytt försök. :-)
 
Har sökt bland trådarna men hittar inget som riktigt svarar på detta.

Vilka ridtights finns det som är utan resår i midjan? Många träningstights/löpartights är ju utan resår i midjan, jag har typ 5 par från H&M t.ex och de sitter jättebra uppe ändå.
Som ni kanske förstår så hatar jag resår i midjan! :D Jag köpte ett par ridtights från Strömsbergsgård, Swedish Collection Breeches Leggins, men dom har ju ett brett resår i midjan som jag inte alls gillar, vilket var synd för de var väldigt sköna annars och har två fickor som man kan ha telefonen i och så.

Så nu frågar jag här istället för att chansa och beställa några andra - vilka ridtights har inte resår i midjan? Jag har tittat på en del från Horze och sen på de lite billigare på Börjes bland annat.
Jag har ett par ariat EOS, ett par Horze (vintermodell) och ett par vertigo. Ingen av dem har resår i midjan. Mina Horze är supersköna att rida i, men glider ner när man går vilket är lite störande. Men både Ariat och Vertigo sitter som en smäck och trycker eller spänner ingenstans :)
 
KL.
Vad är det för skillnad på ridtights och oskodda ridbyxor?
Ridtights kan vara både oskodda, knäskodda eller helskodda. Det handlar egentligen bara om att de är tunnare i tyget och inte har gylf osv, precis som vanliga tights jämfört med andra byxor.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp