Ridtights, vilka är era favoriter?

Har de fickor på sidan som man faktiskt får ner något i?
Ja fickor är viktigt!
Jag använder aldrig ridbyxornas fickor när det är kallare ute (då har jag oftast ficka på tröja/jacka/väst), men sommartid när tightsen är som skönast så vill jag verkligen kunna få ner mobilen i ridbyxorna. Utan att mobilen pressas mot höften på ngt obehagligt sätt.
 
Ja fickor är viktigt!
Jag använder aldrig ridbyxornas fickor när det är kallare ute (då har jag oftast ficka på tröja/jacka/väst), men sommartid när tightsen är som skönast så vill jag verkligen kunna få ner mobilen i ridbyxorna. Utan att mobilen pressas mot höften på ngt obehagligt sätt.
Sjukt störigt med de små ”myntfickorna” som ev finns på vissa.

Alequi har riktiga fickor på båda benen :up:
 
Jag har ett par från star rider (tror de heter något snarlikt idag) som jag gillar. I bomull, med silikonskoning. Jättesköna!
 
Jag har ett par sommarridtajts och ett par fodrade vinterridtajts från Kerrits och jag älskar dom. Helt fantastiska, en trevlig mobilficka på låret som telefonen faktiskt får plats och stannar kvar i. Jag kommer när ekonomin tillåter köpa fler, jag klarar mig faktiskt utan att köpa nya så då finns det bättre hål att lägga pengarna i.
 
Jag har provat ridtights från Hööks och Horze men tycker dom är så jäkla sladdriga. Gillar främst lösningen i midjan med bred resår och inga knappar, gylf osv men står inte ut med sladdret. Finns det modeller som är mer som en ridbyxa? Är osugen på att köpa dyra märkesvarianter om det är samma sladder i dom...
Jag köpte ett par från PS, som är stadigare, lite mer av ridbyxkänsla. Fortfarande fördelen med hög, fast midja, inga knappar eller gylf, och med bra ficka på utsidan av låret.
 
Jag köpte ett par från PS, som är stadigare, lite mer av ridbyxkänsla. Fortfarande fördelen med hög, fast midja, inga knappar eller gylf, och med bra ficka på utsidan av låret.

Finns de i knäskott? Glömde skriva det tidigare i min lilla "kravlista" att jag avskyr denna silikontrend som nöter hårt på sadlarna. Försöker hitta clarino eller knäskoning...
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet var jag kan söka efter det? Det enda märket jag hittat som har det verkar ha storlekar uppåt väggarna för mig. Enligt...
2
Svar
20
· Visningar
1 529
Utrustning Fick bra förslag sist jag frågade om vita. Nu söker jag efter tips på ridtights med helskoning (allra helst mocka eller liknande...
Svar
14
· Visningar
734
Senast: zarmino
·
Utrustning Jag har alltid samma problem när jag köper ridbyxor, jag är ganska kort (eller kanske inte superkort, men 160cm) med extremt smala vader...
Svar
0
· Visningar
319
Kläder & Bli fin Ja, vilka är era favoriter? Jag vill hitta några jag typ vill bo i i sommar 🥰 Jag har stora lår, stor röv o ganska medium midja. Vill...
Svar
12
· Visningar
938
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp