Ridtights, vilka är era favoriter?

Jag har ett par sommarridtajts och ett par fodrade vinterridtajts från Kerrits och jag älskar dom. Helt fantastiska, en trevlig mobilficka på låret som telefonen faktiskt får plats och stannar kvar i. Jag kommer när ekonomin tillåter köpa fler, jag klarar mig faktiskt utan att köpa nya så då finns det bättre hål att lägga pengarna i.
Var köper man? Det var mina första riktiga ridbyxor! De var sommarvarianten saknar dem djupt!
 
Maya Delorez har nyligen släppt tights i kompressionsmaterial. Ska vara fastare i tyget :)

(Sen tänker jag att en del av poängen med tights är att de ska vara mer strechiga och mjuka i tyget än vanlia ridbyxor)
Jag har köpt ett par av Maya Delorez nya i kompressionsmaterial. HELT FANTASTISKA! Håller in magen utan att skava in i midjan, "kramar" låren på ett skönt sätt och kasar inte ner. Känner mig snygg och bekväm i dom här. Kan verkligen rekommendera dom. Hoppas dom kommer i fler färger snart.
 
Var köper man? Det var mina första riktiga ridbyxor! De var sommarvarianten saknar dem djupt!
Jag hittade två återförsäljare i Sverige när jag letade, vet inte om läget har ändrats. Då var det en westernbutik i, om jag nu minns rätt, Västeråstrakten eller något liknande samt en webbshop, Equishop. När jag googlar Kerrits Sverige idag hittar jag bara webshoppen.
 
Jag har provat ridtights från Hööks och Horze men tycker dom är så jäkla sladdriga. Gillar främst lösningen i midjan med bred resår och inga knappar, gylf osv men står inte ut med sladdret. Finns det modeller som är mer som en ridbyxa? Är osugen på att köpa dyra märkesvarianter om det är samma sladder i dom...
Hatar tunna ridtights där innersidan av benen liksom kläms lite av stiglädret. Ps of Swedens gillar jag, för de är lite tjockare. Gripet är lagom o inte för mycket.
 
Jag hittade två återförsäljare i Sverige när jag letade, vet inte om läget har ändrats. Då var det en westernbutik i, om jag nu minns rätt, Västeråstrakten eller något liknande samt en webbshop, Equishop. När jag googlar Kerrits Sverige idag hittar jag bara webshoppen.
Kollade ett gammalt kort och inser dessa var mina första ridtights :love:
 
Jag har kompressionstights både tunna och fodrade från Stierna som tyvärr utgår och vinterfodrade från Kerrits. Alla tre par är underbara och verkar hålla för vad som helst. När jag till slut behöver köpa fler blir det från Kerrits om inte Stierna gör en ny variant.
 
Jag hittade två återförsäljare i Sverige när jag letade, vet inte om läget har ändrats. Då var det en westernbutik i, om jag nu minns rätt, Västeråstrakten eller något liknande samt en webbshop, Equishop. När jag googlar Kerrits Sverige idag hittar jag bara webshoppen.
Så synd de inte har dubbla fickor på låret utan endast en. Jättefina vinterridbyxor! Behöver ju ha med både nycklar och telefon...
 
Jag har bara testat MD. De var sköna men inte stadiga i midjan så de kaste ner. Irriterande.

Dottern har desto fler ridtights.
MD, Zaczess och kingsland. Kingsland är väl de jag tror hon föredrar mest.
 
Så ska handla nya nu, tidigare än planerat men mina softshell tackade för sig igår. Bör jag beställa nu eller vänta till hösten? Borde klara mig på sommarvarianten så sätt. Känns dock bra att ha dem hemma....

Vill ha ridtights i softshell ganska precis som kerrits men med två fickor på låren. Är det bara att inse att merits är bästa valet?
 
Så ska handla nya nu, tidigare än planerat men mina softshell tackade för sig igår. Bör jag beställa nu eller vänta till hösten? Borde klara mig på sommarvarianten så sätt. Känns dock bra att ha dem hemma....

Vill ha ridtights i softshell ganska precis som kerrits men med två fickor på låren. Är det bara att inse att merits är bästa valet?
Pikeur har fina tights i softshell, minns inte hur många fickor. Hade hemma ett gång nyligen för att prova, tyvärr är passformen inte rätt för mig.. Väldigt fin kvalitet!

Jag hittade på rea nu 😊
 
Har köpt en par Zaczess begagnat, varianten med gylf som heter pro. De är väldigt mjuka i materialet, som ett par mjukisbyxor typ. Skulle dock önska lite mer "stuns" i tyget. Tycker att Maya Delorez tights har mycket bättre tyg, de är minst lika mjuka och bekväma men tyget är ändå lite fastare på något sätt.
 
Jag har köpt ett par av Maya Delorez nya i kompressionsmaterial. HELT FANTASTISKA! Håller in magen utan att skava in i midjan, "kramar" låren på ett skönt sätt och kasar inte ner. Känner mig snygg och bekväm i dom här. Kan verkligen rekommendera dom. Hoppas dom kommer i fler färger snart.
Hur är tyget värmemässigt jämfört med performance? Jag är frusen och använder bara performance på sommaren. Är kompressionsbyxorna lika på det sättet?
 
Väcker liv i min gamla tråd med en uppdatering att jag köpte kerrits vintertights och är nöjd men tyvärr saknar jag andra fickan enormt. Såg nu att Zaczess har vintertights med två fickor, någon som har? Hur är de i passformen? Alla är slut i vanliga storlekar, hade tänkt nu att provbeställa men det går ju inte när det är slut. Har Alequi som favorit med sommarridbyxor, gillar deras fickor, tyg osv.
 
Väcker liv i min gamla tråd med en uppdatering att jag köpte kerrits vintertights och är nöjd men tyvärr saknar jag andra fickan enormt. Såg nu att Zaczess har vintertights med två fickor, någon som har? Hur är de i passformen? Alla är slut i vanliga storlekar, hade tänkt nu att provbeställa men det går ju inte när det är slut. Har Alequi som favorit med sommarridbyxor, gillar deras fickor, tyg osv.

Jag har Zaczess i vintervarianten. De stämmer storleksmässigt med mina andra zaczess, har S på båda paren (jämfört med Maya Delorez performance som jag har XS i men tycker att de sitter löst) och har oftast 36 i byxor annars.

Vintertights brukar ju vara stummare i tyget, så även dessa. Zaczess vanliga tights är ju extremt stretchiga och mjuka, och det är väl en smakfråga vad man gillar. Tyvärr är de fortfarande tunna, så jag skulle inte kalla dem vinterbyxor. :( Vet inte hur Maya Delorez vinterversion är, om den ens finns i år? Mina Pikeur Lucinda Softshell är minst dubbelt så tjocka. Bortsett från att jag hade velat ha dem tjockare så älskar jag dem! Zaczess har grymt bra fickor, och sitter superbra. Rätt mycket grepp i silikonet, åtminstone när de är nya, så det kanske inte är något för den som har greppig sadel och vill vara rörlig.
 
Jag har Ariat attain thermal nu när det är kyligare, de är inte lika höga i midjan som Eos vilket jag tycker är ett minus men de halkar ändå inte ner. Köpte dem på nån rea förra året. De har inte benficka, men jag har ändå telefonen närmare kroppen på vintern för att inte batteriet ska dö på nolltid.
 
Jag har Zaczess i vintervarianten. De stämmer storleksmässigt med mina andra zaczess, har S på båda paren (jämfört med Maya Delorez performance som jag har XS i men tycker att de sitter löst) och har oftast 36 i byxor annars.

Vintertights brukar ju vara stummare i tyget, så även dessa. Zaczess vanliga tights är ju extremt stretchiga och mjuka, och det är väl en smakfråga vad man gillar. Tyvärr är de fortfarande tunna, så jag skulle inte kalla dem vinterbyxor. :( Vet inte hur Maya Delorez vinterversion är, om den ens finns i år? Mina Pikeur Lucinda Softshell är minst dubbelt så tjocka. Bortsett från att jag hade velat ha dem tjockare så älskar jag dem! Zaczess har grymt bra fickor, och sitter superbra. Rätt mycket grepp i silikonet, åtminstone när de är nya, så det kanske inte är något för den som har greppig sadel och vill vara rörlig.
MD ska tydligen ha gjort om sina vintertights (vad jag hört) men de har inte börjat sälja dem än för i år. Deras tidigare vintertights är rätt tunna men värmer ändå skapligt. Varmare än vanliga traditionella ridbyxor, men finns andra vinterridbyxor som är mkt varmare. MDs är dock de skönaste vintertightsen jag har eftersom de fortfarande är väldigt strechiga, många vinterbyxor blir ju rätt stela.

Har du tightsen eller de med gylf från zaczess? Såg att de har vintervariant på båda.
 
Väcker liv i min gamla tråd med en uppdatering att jag köpte kerrits vintertights och är nöjd men tyvärr saknar jag andra fickan enormt. Såg nu att Zaczess har vintertights med två fickor, någon som har? Hur är de i passformen? Alla är slut i vanliga storlekar, hade tänkt nu att provbeställa men det går ju inte när det är slut. Har Alequi som favorit med sommarridbyxor, gillar deras fickor, tyg osv.
Mina favoriter när det gäller vintertights är från Fager. De är tjocka och varma men inte så stela.
Har även från hööks (dålig kvalitet, men sköna), maya delorez (sköna och väldigt strechiga, men inte de varmaste) och ett par vanliga vinterridbyxor från Horselife (varma men rätt stela pga softshell).
Fager känns nästan lika varma som de från horselife, men skönare tyg.
 
Har du tightsen eller de med gylf från zaczess? Såg att de har vintervariant på båda.

Jag har tights av både vinterversionen och sommar-dito. Som tights räknat är de supersköna, så jag hade verkligen önskat mig en version helt utan skoning också. 🤩

Tänkte prova både Fager och Kerrits när budgeten medger ett nyinköp. Jag är rejält frusen, och rider så mycket bättre när jag slipper en byxlinning över magen (för att inte tala om hur bulkigt det blir med långkalsonger, ridbyxor, bälte och säkerhetsväst som möts i midjan).
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet var jag kan söka efter det? Det enda märket jag hittat som har det verkar ha storlekar uppåt väggarna för mig. Enligt...
2
Svar
20
· Visningar
1 525
Utrustning Fick bra förslag sist jag frågade om vita. Nu söker jag efter tips på ridtights med helskoning (allra helst mocka eller liknande...
Svar
14
· Visningar
734
Senast: zarmino
·
Utrustning Jag har alltid samma problem när jag köper ridbyxor, jag är ganska kort (eller kanske inte superkort, men 160cm) med extremt smala vader...
Svar
0
· Visningar
318
Kläder & Bli fin Ja, vilka är era favoriter? Jag vill hitta några jag typ vill bo i i sommar 🥰 Jag har stora lår, stor röv o ganska medium midja. Vill...
Svar
12
· Visningar
938
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp