Ridtights, vilka är era favoriter?

95johsv

Trådstartare
Då har jag (också) upptäckt ridtights! Helt underbart att slippa knappar, smala midjor med för stora lår :angel:

Vilka är era favoriter? Vilka får jag inte missa? Vilka är prisvärda?
 
Jag har provat ridtights från Hööks och Horze men tycker dom är så jäkla sladdriga. Gillar främst lösningen i midjan med bred resår och inga knappar, gylf osv men står inte ut med sladdret. Finns det modeller som är mer som en ridbyxa? Är osugen på att köpa dyra märkesvarianter om det är samma sladder i dom...
 
Jag har provat ridtights från Hööks och Horze men tycker dom är så jäkla sladdriga. Gillar främst lösningen i midjan med bred resår och inga knappar, gylf osv men står inte ut med sladdret. Finns det modeller som är mer som en ridbyxa? Är osugen på att köpa dyra märkesvarianter om det är samma sladder i dom...
Maya Delorez har nyligen släppt tights i kompressionsmaterial. Ska vara fastare i tyget :)

(Sen tänker jag att en del av poängen med tights är att de ska vara mer strechiga och mjuka i tyget än vanlia ridbyxor)
 
Ja det är väl så. Jag gillar verkligen midjan, men inte resten. Är kanske så att jag får leva vidare med blixtlås, knappar och gylf :o
Det är ganska stor skillnad mellan olika tights i materialet ändå. Precis som i tex löpartights så kan de vara olika fasta eller sladdriga.
Värt att klämma och känna på lite olika varianter ändå :)

Jag har bara ett par tights från hööks (vinterfodrade) och de upplever jag som mycket mer sladdriga i materialet än mina från Maya Delorez, även om de senare också är väldigt mjuka.
 
Ja det är väl så. Jag gillar verkligen midjan, men inte resten. Är kanske så att jag får leva vidare med blixtlås, knappar och gylf :o
Jag har Maya Delorez (vanliga varianten, inte kompression) och upplever dem inte alls sladdriga, bara väldigt sköna. Älskar den höga midjan! Dock rekommenderas man att ta en mindre storlek än man brukar ha. Jag som ser mig som en typisk M i vanliga fall (174 cm / 65 kg) har storlek S och de sitter som en smäck!
 
Jag har Maya Delorez (vanliga varianten, inte kompression) och upplever dem inte alls sladdriga, bara väldigt sköna. Älskar den höga midjan! Dock rekommenderas man att ta en mindre storlek än man brukar ha. Jag som ser mig som en typisk M i vanliga fall (174 cm / 65 kg) har storlek S och de sitter som en smäck!
Ja, tar man en för stor storlek kommer de definitivt kännas sladdriga!
 
Är det någon som provat tights från PS of Sweden? Jag tycker de ser mer rejäla ut i tyget?
Tänker på modellen som heter Mathilde.
 
Jag har ett par från gekås i Ullared. Okänt märke. Samt ett par alequi och dessa är verkligen supermjuka som mysbyxor. Har deras stretchiga skärp till för jag har en storlek för stora.
 
Jag har provat ridtights från Hööks och Horze men tycker dom är så jäkla sladdriga. Gillar främst lösningen i midjan med bred resår och inga knappar, gylf osv men står inte ut med sladdret. Finns det modeller som är mer som en ridbyxa? Är osugen på att köpa dyra märkesvarianter om det är samma sladder i dom...
Funderar på dem från ps of sweden. Men aldrig provat. Tycker de har ok pris också.
 
Jag har provat ridtights från Hööks och Horze men tycker dom är så jäkla sladdriga. Gillar främst lösningen i midjan med bred resår och inga knappar, gylf osv men står inte ut med sladdret. Finns det modeller som är mer som en ridbyxa? Är osugen på att köpa dyra märkesvarianter om det är samma sladder i dom...
Mina HW är stadigare i tyget än de jag haft från Horze. Jättestor skillnad. De kostar runt 600 så inte svindyra.
 
Jag har Maya Delorez (vanliga varianten, inte kompression) och upplever dem inte alls sladdriga, bara väldigt sköna. Älskar den höga midjan! Dock rekommenderas man att ta en mindre storlek än man brukar ha. Jag som ser mig som en typisk M i vanliga fall (174 cm / 65 kg) har storlek S och de sitter som en smäck!
Har de fickor på sidan som man faktiskt får ner något i?
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet var jag kan söka efter det? Det enda märket jag hittat som har det verkar ha storlekar uppåt väggarna för mig. Enligt...
2
Svar
20
· Visningar
1 570
Utrustning Fick bra förslag sist jag frågade om vita. Nu söker jag efter tips på ridtights med helskoning (allra helst mocka eller liknande...
Svar
14
· Visningar
742
Senast: zarmino
·
Utrustning Jag har alltid samma problem när jag köper ridbyxor, jag är ganska kort (eller kanske inte superkort, men 160cm) med extremt smala vader...
Svar
0
· Visningar
328
Kläder & Bli fin Ja, vilka är era favoriter? Jag vill hitta några jag typ vill bo i i sommar 🥰 Jag har stora lår, stor röv o ganska medium midja. Vill...
Svar
12
· Visningar
944
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp