Ridtights?

Silver Girl

Trådstartare
Jag har nyss blivit medryttare efter fem års riduppehåll, och de enda ridbyxorna som jag fortfarande kommer i är väldigt slitna. Och nu i jakten på nya hittar jag något som heter ridtights.
Vad är det och när väljer man dem i stället för ridbyxor?
 
Jag har nyss blivit medryttare efter fem års riduppehåll, och de enda ridbyxorna som jag fortfarande kommer i är väldigt slitna. Och nu i jakten på nya hittar jag något som heter ridtights.
Vad är det och när väljer man dem i stället för ridbyxor?
Jag använder mina när jag ska till stallet men jobba hästen från marken istället, eller när jag rider ut. De är mkt bekväma att ha på sig, skönare än ridbyxor, och svala. De är som vanliga träningstights fast med silikon på knän eller i rumpa och på knän för grepp. Väldigt praktiskt!
 
Jag har ett par stycken ridtights och de är ju himla sköna ;) Jag kanske inte skulle ta dem till en träning för tränare men rider vanliga hemmapass (dressyr) med dem utan problem. Finns som tidigare sagt, både knäskodda och helskodda - jag har både och, men tycker inte att de knäskodda är särskilt hala eller så.
 
Jag har nyss blivit medryttare efter fem års riduppehåll, och de enda ridbyxorna som jag fortfarande kommer i är väldigt slitna. Och nu i jakten på nya hittar jag något som heter ridtights.
Vad är det och när väljer man dem i stället för ridbyxor?
Jag använder mina istället för "vanliga" ridbyxor. De jag har ganska kraftigt tyg.
 
Jag har blivit rejält försoffad och rider oftast i vanliga mjukisbyxor eller tights nu :o.. för ngt år sedan så ägde jag inte ens mjukisbyxor och hade helskodda ridbyxor i princip 24/7. Tröttnade på att de var slitna efter ett år och min favvo modell inte tillverkades mer. Dvs sparar så mycket jag kan på mina kvarvarande par och Sliter upp billiga mjukisbyxor istället :rofl:.

Har ett par ridtights men de är av sommar variant och är lite för tunna och har obekväm resår. De är knäskodda men ger inte mycket bättre grepp än när jag har vanliga yoga tights och ridstövlar.

Ridtights kostar ju lika mycket som ridbyxor och ridbyxor är ju så mjuka nuförtiden att jag hellre köper mellanbudget ridbyxor än ridtights. Sen håller ridbyxor lite längre iom stabilare tyg.
 
Jag har blivit rejält försoffad och rider oftast i vanliga mjukisbyxor eller tights nu :o.. för ngt år sedan så ägde jag inte ens mjukisbyxor och hade helskodda ridbyxor i princip 24/7. Tröttnade på att de var slitna efter ett år och min favvo modell inte tillverkades mer. Dvs sparar så mycket jag kan på mina kvarvarande par och Sliter upp billiga mjukisbyxor istället :rofl:.

Har ett par ridtights men de är av sommar variant och är lite för tunna och har obekväm resår. De är knäskodda men ger inte mycket bättre grepp än när jag har vanliga yoga tights och ridstövlar.

Ridtights kostar ju lika mycket som ridbyxor och ridbyxor är ju så mjuka nuförtiden att jag hellre köper mellanbudget ridbyxor än ridtights. Sen håller ridbyxor lite längre iom stabilare tyg.

Mina första par Kerrits har 5 år på nacken och är inte ens noppiga. 😁
 
Jag har nyss blivit medryttare efter fem års riduppehåll, och de enda ridbyxorna som jag fortfarande kommer i är väldigt slitna. Och nu i jakten på nya hittar jag något som heter ridtights.
Vad är det och när väljer man dem i stället för ridbyxor?

Största skillnaden är att ridbyxor har blixtlås/gylf medan ridtights har resår i midjan.
 
Jag har nyss blivit medryttare efter fem års riduppehåll, och de enda ridbyxorna som jag fortfarande kommer i är väldigt slitna. Och nu i jakten på nya hittar jag något som heter ridtights.
Vad är det och när väljer man dem i stället för ridbyxor?

Jag rider bara i min ridtights numer... enormt bekväma.

De är som vanliga träningstights på, mjuka och sköna, utan velcro vid anklarna eller gylf. Det kanske finns sorter som är tjockare numer? Mina är tunna men kyligare dagar är det ju bara att ta ett par överdragsbyxor eller ridkjol.
 
Antar att ridtights inte har fickor med dragkedja och de inte har gylf? Hade annars varit ett alternativ sommartid, men jag behöver få med bilnycklar och om jag rider ensam vill jag också kunna ha med telefonen.
 
Antar att ridtights inte har fickor med dragkedja och de inte har gylf? Hade annars varit ett alternativ sommartid, men jag behöver få med bilnycklar och om jag rider ensam vill jag också kunna ha med telefonen.

Jättedumt att rida med nycklar i fickorna om du skulle ramla av 😬 Bättre att lägga av dem på ett bra ställe i stallet.
 
Antar att ridtights inte har fickor med dragkedja och de inte har gylf? Hade annars varit ett alternativ sommartid, men jag behöver få med bilnycklar och om jag rider ensam vill jag också kunna ha med telefonen.
Mina har två fickor med dragkedja. Men skulle aldrig få ner mobilen i fickan, utan jag har midjebälte istället.
 
Problemet med ridtights tycker jag är att de är så tunna så man känner varenda skarv och söm från sadeln. Är man en person som rider i en hårdare sadel eller allmänt är känslig för skavsår så skulle jag inte rekommendera dessa typer av byxor.
De är sköna att ha i stallet en varm dag men inte så toppen att rida i.
Tror dock att horze har något par tights med ordentlig helskoning vilket jag kanske skulle testa själv om det var aktuellt att utöka garderoben..
 
Antar att ridtights inte har fickor med dragkedja och de inte har gylf? Hade annars varit ett alternativ sommartid, men jag behöver få med bilnycklar och om jag rider ensam vill jag också kunna ha med telefonen.

Många har ficka på låtet för mobil. Att ha med sig nycklar låter onödigt.
 
Jag är helt ny medryttare och är i ett stall där jag inte har något eget ställe att låsa in nycklarna. Sadelkammaren låses om ingen är kvar i stallet, så i teorin skulle jag kunna gömma nyckeln någonstans där, men vill hellre ha den med mig. Jag kommer ju inte hem utan den. Bilnyckeln är helt i plast och det ska mycket till om den ska skada mig vid ett ev fall.
Om jag inte hittar nya ridbyxor med tillräckligt stor ficka för mobilen blir det nog ändå midjeväska till sommaren, jag använder det vid hundpromenader.
 
Jag är helt ny medryttare och är i ett stall där jag inte har något eget ställe att låsa in nycklarna. Sadelkammaren låses om ingen är kvar i stallet, så i teorin skulle jag kunna gömma nyckeln någonstans där, men vill hellre ha den med mig. Jag kommer ju inte hem utan den. Bilnyckeln är helt i plast och det ska mycket till om den ska skada mig vid ett ev fall.
Om jag inte hittar nya ridbyxor med tillräckligt stor ficka för mobilen blir det nog ändå midjeväska till sommaren, jag använder det vid hundpromenader.

Jag kör på en variant av Flipbelt till mobil osv när jag är ute och inte har bra fickor (typ alla ridbyxor...). Väldigt smidigt!
 
Jag är helt ny medryttare och är i ett stall där jag inte har något eget ställe att låsa in nycklarna. Sadelkammaren låses om ingen är kvar i stallet, så i teorin skulle jag kunna gömma nyckeln någonstans där, men vill hellre ha den med mig. Jag kommer ju inte hem utan den. Bilnyckeln är helt i plast och det ska mycket till om den ska skada mig vid ett ev fall.
Om jag inte hittar nya ridbyxor med tillräckligt stor ficka för mobilen blir det nog ändå midjeväska till sommaren, jag använder det vid hundpromenader.

Jag lämnar mina nycklar i bilen, säkraste sättet för mig att inte tappa bort dem 😂
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet var jag kan söka efter det? Det enda märket jag hittat som har det verkar ha storlekar uppåt väggarna för mig. Enligt...
2
Svar
20
· Visningar
1 609
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
677
Senast: valy
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
846
Senast: Kristall10
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp