TheRedLightning

Trådstartare
Vad har ni för trosor när ni rider?

Jag har själv börjat fundera på att köpa nya, då jag ibland får skav av sömmarna, men det verkar va dåligt utbud med ridtrosor.
De jag har nu är Björn Borgs, Pieces och Newbody modell hipstertrosa.

Hur är det som tjej att rida med t ex kallsonger?
Finns det sömlösa trosor att köpa på den "vanliga" marknaden?

Hur gör ni?
 
Mina favoriter är trosor i bambu- köpta på Ullared! Vet ej märke men de är breda över rumpan och sitter där dom ska. Är varma på vintern och man blir inte lika svettig som i ett par bomullstrosor på sommaren :)
 
Mina favoriter är trosor i bambu- köpta på Ullared! Vet ej märke men de är breda över rumpan och sitter där dom ska. Är varma på vintern och man blir inte lika svettig som i ett par bomullstrosor på sommaren :)
Köper också mina där, kollade just, det står inget märkesnamn i dem.
 
Mina favorittrosor att rida i, är en modell från Victoria's Secret. De är sömlösa i hipstermodell och kanterna har någon speciell yta som gör att de inte glider. Jag vägrar ta på mig något annat vid långa uteritter, krävande dressyrpass eller vid dressyrtävling. Sitta ner i sadeln i andra trosor, är som att be om skavsår för mig. :o
 
Mina favoriter är newbodys hipster i blankt material och gekås egna i blankt material o inte hipstermodellen utan vanliga, vad det nu kallas.

När jag hittar nya lovande modeller köper jag en av varje sort o de storlekarna som ser lagom ut, testar noga, slänger de som inte är bra (om de inte skiljer sig såpass att jag lätt sorterar de i vanliga-trosor-högen) o köper sedan typ 10-20 av de bra :D

När högen av ridtrosor börjar bli för liten är det dags o tvätta :angel:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 367
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 693
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag har ridit för det mesta dels med bett tills jag köpte min nuvarande häst. När jag började rida min häst så var han oerhört stark...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 450
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp