FruS

Trådstartare
Är det någon av er allihop som har hittat de ultimata ridtrosorna?

Som inte åker upp i rumpan.
Som har lite längre ben som inte rullar upp.

Som eventuellt har någon slags padding i skrevet och som inte har några obehagliga sömmar.

Som ett plus i kanten till och med kanske håller in och stöder en lite för skumpig mage också...

Å som har en hög midja som inte rullar ner.

Då skulle jag bli sååå otroligt tacksam om du kunde tipsa mig om dem!
 
eftersom vi har kroppar som ser olika ut är det nog svårt att hitta den ideala ridtrosan
Jag ser ut som en boll på ben och använder gärna någon form av boxertrosa - köper de flesta på Ica eller KappAhl - som funkar bra på mig.

Många ryttare köper boxerkalsonger och tycker det fungerar bra.
 
Jag kan bara rida i riktig string. Långritter så kör jag med cykeltrosor som jag har klippt sönder till en blöja som jag lägger i innan jag sitter upp☺. Jag fixar inte att mocka etc i cykeltrosorna. Alla trosor åker in mellan skinkorna på mig och långa trosor korvar sig, så jag har kört string i 20 år. Gillar tunn string, den känner jag inte av alls.
 
rollar du.
Jag kan bara rida i riktig string. Långritter så kör jag med cykeltrosor som jag har klippt sönder till en blöja som jag lägger i innan jag sitter upp☺. Jag fixar inte att mocka etc i cykeltrosorna. Alla trosor åker in mellan skinkorna på mig och långa trosor korvar sig, så jag har kört string i 20 år. Gillar tunn string, den känner jag inte av alls.
Är du sann? Nu trollar du?
 
Har aldrig fattat hur dessa boxertrosor kan vara bra att rida i :D Benen rullar upp, midjan rullar ner, de åker inte upp bara i rumpan utan även där fram. Djävulens påfund :angel::p

Jag rider i Lindex brazilian invisible trosa, eller i tunna string precis som @Rialavargen . Helst ska trosorna vara sömlösa. Vill helst inte veta om att de är där. Kör dessa trosor även på långritter. En vecka på island med 8+ timmar i sadeln per dag var det lindextrosorna som funkade bäst :up: Noll skav, noll krångel, inget åka upp i rumpan.
 
Är det någon av er allihop som har hittat de ultimata ridtrosorna?

Som inte åker upp i rumpan.
Som har lite längre ben som inte rullar upp.

Som eventuellt har någon slags padding i skrevet och som inte har några obehagliga sömmar.

Som ett plus i kanten till och med kanske håller in och stöder en lite för skumpig mage också...

Å som har en hög midja som inte rullar ner.

Då skulle jag bli sååå otroligt tacksam om du kunde tipsa mig om dem!
Jag köper en tant modell med hög midja i bomull från Ellos. Skönaste trosorna jag någonsin haft. :o
 
Kan också bara rida (eller ja, inte bara rida, klarar inte andra trosor annars heller) i string eller brazilian, allt annat jag testat är obekvämt och korvar sig, åker upp i rumpan, hamnar snett, och när jag testat ridtrosor har jag fått skav :/
 
Newbody har perfekta trosor för ridning. Hipster-modell. Jag använder de i bomull ,men tror att samma modell finns i syntet också.
 
Är det någon av er allihop som har hittat de ultimata ridtrosorna?

Som inte åker upp i rumpan.
Som har lite längre ben som inte rullar upp.

Som eventuellt har någon slags padding i skrevet och som inte har några obehagliga sömmar.

Som ett plus i kanten till och med kanske håller in och stöder en lite för skumpig mage också...

Å som har en hög midja som inte rullar ner.

Då skulle jag bli sååå otroligt tacksam om du kunde tipsa mig om dem!
Jag har kommit fram till att ju större desto bättre. Jag har köpt en hög med mormorstrosor med rejält resår runt benen. De åker inte in i rumpan som alla andra gör. Höga är de också så de inte kasar ner och hamnar med resåren på höftbenen.
Hipster är ju fasansfulla med att åka in. Skav så man blir tokig, man kommer ju inte åt att dra ut dem heller när man har ridbyxor. 😳
 

Liknande trådar

Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 413
Senast: Pancakes
·
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till...
2
Svar
21
· Visningar
3 213
Senast: domesticus
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 795
Senast: Luff
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 295
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp