Ridturister i Sverige

Ninjakatten

Trådstartare
Vilken slags natur tror ni turister som kommer till Sverige för att rida vill ha?
Jag tänker nu kanske främst tyskar och nederländare, de är väl vår främsta turistgrupp, men även andra.
Jag tänker mig nu de som åker på ridresor, en vecka för att rida på äventyr i naturen och se landet. De som kanske vill rida långa etapper där man sover i tält, eller övernattar på olika ställen.
Vad vill de se? Vill de ha stora milsvida skogar? Fjällen? Öppna landskap?
Vilken del av Sverige tror ni skulle locka mest?
 
Vilken slags natur tror ni turister som kommer till Sverige för att rida vill ha?
Jag tänker nu kanske främst tyskar och nederländare, de är väl vår främsta turistgrupp, men även andra.
Jag tänker mig nu de som åker på ridresor, en vecka för att rida på äventyr i naturen och se landet. De som kanske vill rida långa etapper där man sover i tält, eller övernattar på olika ställen.
Vad vill de se? Vill de ha stora milsvida skogar? Fjällen? Öppna landskap?
Vilken del av Sverige tror ni skulle locka mest?
Jag har haft holländska gäster och de har älskat i stort sett allt :) Att man fick röra sig ute i naturen öht, oavsett vilken natur. Vi gick t ex en tur vid sommarstugan och det är verkligen ingen märkvärdig eller stor skog . Bitar av den var t o m kalhuggna då. Men just det här att det finns natur som är tillgänglig för alla och att det inte är tätbebyggt var något de prisade flera gånger.

Om de är representativa vet jag inte. Tror inte att de bara var artiga dock :D
 
Gör du en marknadsundersökning eller funderar du i största allmänhet?

Jag bara nyfiken i största allmänhet. Jag har alltid varit intresserad av ridturism, även jobbat lite med det i Rumänien där det finns en fantastisk natur med kullar och dalar, blandat skog och hedar, floder och bäckar. Där har jag hört mycket positivt. Jag har själv lekt med tanken på ridturism i Sverige, även om jag inte tänker starta upp något, så jag undrar bara i största allmänhet.
 
Jag har haft holländska gäster och de har älskat i stort sett allt :) Att man fick röra sig ute i naturen öht, oavsett vilken natur. Vi gick t ex en tur vid sommarstugan och det är verkligen ingen märkvärdig eller stor skog . Bitar av den var t o m kalhuggna då. Men just det här att det finns natur som är tillgänglig för alla och att det inte är tätbebyggt var något de prisade flera gånger.

Om de är representativa vet jag inte. Tror inte att de bara var artiga dock :D

Det kan jag tänka mig att de tyckte var fantastiskt! Att kunna gå var man vill. Jag kan förstå att de dras till länder som Sverige och Rumänien, till friheten.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 111
Senast: Skjøldur
·
Skola & Jobb Hej Bukefalos! Jag började på ett nytt jobb för någon vecka sedan, vilket fick mig att fundera lite på offentlighet i jobbsammanhang...
Svar
17
· Visningar
1 912
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! :) Jag har skapat två trådar här på Bukefalos om vilken hundras jag ska köpa och valet landade på Rottweiler. Allt funkar jätte...
Svar
15
· Visningar
3 004
Senast: Kakis
·
Övr. Hund På tal om en annan tråd är jag lite fundersam över hur bruksraser är att leva med. Jag har själv varit inne länge på att det kan bli en...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 293
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp