H

Happy

Vet inte var jag ska kolla upp det här, men tänkte att någon här lär ju veta... ;) Vad motsvarar Rik II, alltså vad ska man kunna för att gå Rik II? Ridmässigt, och ev teoretiskt? :)
 
RIK II säger SvRF ska vara att man är Godkänd Ridinstruktör.
Alltså borde det vara Strömsholms (Hästsportens Folkhögskolas) Ridinstruktörutbildning man ska gå.

Behörighetskraven för den är:
1. Fyller minst 20 år under antagningsåret
2. Genomgått lägst 2-årigt gymn el motsv., eller vara 25 år och ha varit yrkesverksam i minst 4 år, eller ha genomgått Hästsportens Folkhögskolas allmänna kurs.
3. Genomgått ungdomsledarutbildning (ULK/VULK I-III)
4. Med godkänt betyg genomgått ridledarkurs eller ha genomgått utbildning med lägst motsvarande innehåll.
5. Minst 6 månaders ridskoleerfarenhet med egen undervisningsvana.
6. Avlagt godkänd examen för diplomerad hästskötare.

Samtliga ovanstående behörighetskrav (1-6) skall vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

7. Godkänt antagningsprov, vilket genomförs på Ridskolan Strömsholm en dag under maj-04.

Du kan läsa mer om den på Strömsholms sida!
 
TACK så mycket för era svar!! Var precis vad jag ville veta!! :bow:
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 805
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 029
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej jag vet inte hur jag ska göra.Jag rider nu på en ridskola men är inte riktigt nöjd. Dels tycker jag det är för låg nivå, det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 013
Senast: Badger
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 360
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp