Bukefalos 28 år!

Rikstravet vs Riksgaloppen

Roquepine

Trådstartare
Jag är lite nyfiken på hur det kommer sej att flera travtränare ännu inte valt ut sin häst till Rikstravet? Jämförelsevis så är samtliga hästar till Riksgaloppen utvalda av respektive tränare. Och andelarna till galoppen är inte ens släppta ännu. Är det svårare att välja ut en travare eller ligger det lite taktik bakom detta? Jag hade gärna vetat i förväg vilken häst "min" rikstravtränare valt innan man köper en andel. Fördelen med galoppen är då att där vet jag vilken häst "min" riksgalopptränare har valt. Det gör det lite lättare att välja tränare, eller vad tror ni andra om detta. Synpunkter....?
 
Sv: Rikstravet vs Riksgaloppen

Jag är lite nyfiken på hur det kommer sej att flera travtränare ännu inte valt ut sin häst till Rikstravet? Jämförelsevis så är samtliga hästar till Riksgaloppen utvalda av respektive tränare. Och andelarna till galoppen är inte ens släppta ännu. Är det svårare att välja ut en travare eller ligger det lite taktik bakom detta? Jag hade gärna vetat i förväg vilken häst "min" rikstravtränare valt innan man köper en andel. Fördelen med galoppen är då att där vet jag vilken häst "min" riksgalopptränare har valt. Det gör det lite lättare att välja tränare, eller vad tror ni andra om detta. Synpunkter....?
Det kanske är svårt att hitta häst som duger?
Jag är med i stall Bergslagen.
gulan
 
Sv: Rikstravet vs Riksgaloppen

Ja så kan det vara. Dessutom ratas en och annan utvald häst pga att dom inte går igenom vid besiktningen. Värmland/dalslands häst detta år, än så länge.
Jag "äger" Stockholmshästen ;) och ska nog köpa en galoppör också. Bara för att..... :laugh:
 
Sv: Rikstravet vs Riksgaloppen

Ja så kan det vara. Dessutom ratas en och annan utvald häst pga att dom inte går igenom vid besiktningen. Värmland/dalslands häst detta år, än så länge.
Jag "äger" Stockholmshästen ;) och ska nog köpa en galoppör också. Bara för att..... :laugh:
Min häst har tydligen kvalat..hur går det för dina?
gulan
 
Sv: Rikstravet vs Riksgaloppen

Ha, ha, ja du, min tränare har tydligen inte hittat någon häst ännu. :grin:

Jag tycker också att informationen från stallet är under all kritik. Om jag jämför med de andra stallen så.... inte ens ett "välkommen till stall Stockholm, kul att du valde mitt stall" eller något sådant. Hoppas att hon hittar någon häst innan tävlingen drar igång iaf. ;)

Galoppören är iaf på plats och den ser riktigt intressant ut. Engelsk (lr Irländsk) import som gjort några starter innan han hamnade i Sverige.

Kul ska det bli tycker jag. :banana:
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 657
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 230
Senast: Exile
·
Anläggning Aktuellt: ej tränande eller tävlande ekipage ska bestämma sig om stallplats. Vill egentligen mest skrutta i skogen men endast stall 2...
2
Svar
26
· Visningar
3 410
Senast: Yrja
·
Trav Rikstravet återuppstår i lite ny tappning, två tränare/region. För en andel får du alltså två hästar. Någon som ska investera? I vilket...
Svar
14
· Visningar
1 348
Senast: Karre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp