Riktad reklam

Wille

Trådstartare
Jag lyssnar ofta på radio via datorn. Något som slagit mig är att reklamen är lokal, d.v.s. jag får höra reklam från företag som finns i min omgivning. Eller ja, nästan i alla fall.

Det jag undrar är hur i hela friden de vet var jag bor? Jag får mitt internet levererat via fiber.
 
Jag lyssnar ofta på radio via datorn. Något som slagit mig är att reklamen är lokal, d.v.s. jag får höra reklam från företag som finns i min omgivning. Eller ja, nästan i alla fall.

Det jag undrar är hur i hela friden de vet var jag bor? Jag får mitt internet levererat via fiber.
Din IP-adress avslöjar din plats, om inte exakt så någorlunda :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag behöver bolla stressrelaterade frågor lite. När jag känner stress och press på jobbet (vilket jag gjort i typ ett år eller två nu...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 432
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 459
Senast: fejko
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 504
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp