Riktigt bra covers

Araminta

Trådstartare
Jag har av en slump upptäckt flera riktigt bra covers på sistone och funderar nu på vad för fler pärlor det finns där ute?

Michel Jacksons Thriller funkifierad.

Ett hårdrocksband tolkar Simon and Garfunkels Sound of Silence

Och Imperiets gamla men odödliga version av Bellman Märk hur vår skugga
 
Kolla in Tommy Johanssons Youtube-kanal. Han lägger upp en ny video i veckan. De flesta covers. De är otroliga!! Han är gitarrist i Sabaton och har en helt makalös sångröst! Här är några av mina favoriter men det finns många många fler!

I phantom sjunger han båda rollerna!!


 
Judas Priest cover på diamonds and rust är en av de bästa låtar jag vet

En av mina absolut favoritsånger alla kategorier

https://bravewords.com/news/rob-hal...-judas-priest-s-diamonds-and-rust-cover-video

"Live Aid in Philadelphia (in 1985) was the day that Joan Baez was walking to the trailer that I'm doing interviews, and Joan Baez is walking towards me, waving, and I'm going, 'Oh my god, she's going to come and kick my ass about the way we treated 'Diamonds and Rust!' And she gives me a hug. We're hugging each other, I say, 'I'm so excited and thrilled! God, you're a legend, Joan. And the things that you've done...' And she goes, 'Thank you so much, I just wanted to let you know that when my son knew that I was going to be playing on Live Aid and you were going to be performing as well, he said, 'Please tell Rob and the guys from Priest that I loved their version of 'Diamonds And Rust' better than my mum's version.' How sweet is that? How cool is that? This legend, this iconic figure that makes such beautiful things. It was a thrill to meet Joan Baez."

Det ger lite extra när man vet att det är hennes relation med Bob Dylan hon sjunger om. Joan Baez har sagt att covers av hennes sånger inte är så vanliga och därför är hon alltid glad och smickrad om någon gör en cover.
 
Kolla in Tommy Johanssons Youtube-kanal. Han lägger upp en ny video i veckan. De flesta covers. De är otroliga!! Han är gitarrist i Sabaton och har en helt makalös sångröst! Här är några av mina favoriter men det finns många många fler!

I phantom sjunger han båda rollerna!!


Tommy är helt otrolig 😍 den som ändå vore så begåvad. Även Floor i Nightwish är helt fantastisk. Hade jag haft hälften av hennes sångkapacitet så hade jag dött lycklig
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp