Riktigt bra hopphingstar?

Fenestra

Trådstartare
Hade en lång diskussion här hemma igår angående hingstval. Vi kom fram till att vi vill använda så bra hingstar som möjligt givetvis. Men för att få lite att välja på så hoppas jag att ni kan hjälpa mig en bit på traven.
Han skall antingen själv gått svår klass och/eller lämnat barn som i förhållande till sin ålder går högt upp i klasserna. De kanske är så unga ännu så de inte kommit allra högst upp.

vara fri från Feliciano och Robin Z

vara långlinjerad och relativt långbent alt nedärva detta.

ha en mycket hög kapacitet och god teknik.

ha en mycket bra galopp

Han får också hemskt gärna komma ur ett gott förvärvningssäkert möderne.

Ha en hög ridbarhet.

Finnas på TAI inom Sverige, kanske FAI
 
Sv: Riktigt bra hopphingstar?

Hade en lång diskussion här hemma igår angående hingstval. Vi kom fram till att vi vill använda så bra hingstar som möjligt givetvis. Men för att få lite att välja på så hoppas jag att ni kan hjälpa mig en bit på traven.
Han skall antingen själv gått svår klass och/eller lämnat barn som i förhållande till sin ålder går högt upp i klasserna. De kanske är så unga ännu så de inte kommit allra högst upp.

vara fri från Feliciano och Robin Z

vara långlinjerad och relativt långbent alt nedärva detta.

ha en mycket hög kapacitet och god teknik.

ha en mycket bra galopp

Han får också hemskt gärna komma ur ett gott förvärvningssäkert möderne.

Ha en hög ridbarhet.

Finnas på TAI inom Sverige, kanske FAI

Contendro I :love:
 
Sv: Riktigt bra hopphingstar?

Niveau har INTE gått Svår hoppning och har INTE avkommor som hunnit visat sig ännu;) Första fölårgången var i fjol.....så han har 1-åringar att se i år. Han är själv en mkt fin häst men skall väl prestera lite mer för att uppfylla TS krav?
 
Sv: Riktigt bra hopphingstar?

Niveau har INTE gått Svår hoppning och har INTE avkommor som hunnit visat sig ännu;) Första fölårgången var i fjol.....så han har 1-åringar att se i år. Han är själv en mkt fin häst men skall väl prestera lite mer för att uppfylla TS krav?

sorry läste nog inte å noga..får skylla på fredagsvinet...hihi
 
Sv: Riktigt bra hopphingstar?

Manhattan?

Bra dräktighet och uppfyller alla dina krav.
Han har själv förvisso fått omdömmet ngt lågställd men jag har sett två ungar live och ingen var lågställd trots att mamman var som en tax på den ena. Den andra minns jag tyvärr inte stoets stam på.
Sen har jag luskat rätt på otaliga bilder/filmer av hans avkommor och jag tycker att så gott som alla är av god modern typ. Mödernet bra och han har förvärvt sig väl.

Priset är också vettigt!
 
Sv: Riktigt bra hopphingstar?

jag tror att cagancho kommer ge mkt bra hästar med ej allt för stora ston o ger fantastiskt fin gallopp dessutom!

Tornesch har ju även han bra stam men lite unga avkommor.

careful är ju fin o har äldre avkommor utomlands som går att beskåda.
 
Sv: Riktigt bra hopphingstar?

Elmshorn och Last Liberty?

Elmshorn går kanske bort för ridbarheten men jag har hört både gott och ont så det får man väl sålla bland själv :)
 
Sv: Riktigt bra hopphingstar?

Elmshorn och Last Liberty?

Elmshorn går kanske bort för ridbarheten men jag har hört både gott och ont så det får man väl sålla bland själv :)

De Elmshorn hästarna jag ridit/tävlat har mycket bra ridbarhet.
Kan rekommendera Elmshorn då han ger riktigt bra tävlingsindivider med trevliga, gångarter, hoppkapacitet och en vilja att vinna. På min avatar är en avkomma e. Elmshorn. Han har gett många fina avkommor upp till WC hoppningar
 
Senast ändrad:
Sv: Riktigt bra hopphingstar?

Jo, jag vet att du alltid pratar varmt om dem ;)
Gillar honom själv men skrev så på ridbarheten för jag har läst här någonstans att dom KAN vara lite mycket för gemeneman?
Men det beror ju såklart på "vem man avlar för". Men säljbart är det säkert :)
 
Sv: Riktigt bra hopphingstar?

Det finns en hingst som uppfyller alla dina kriterier till punkt och pricka och det är Casir Ask, iofs står han ju i Danmark men skickas på TAI i sverige.
 
Sv: Riktigt bra hopphingstar?

Det finns en hingst som uppfyller alla dina kriterier till punkt och pricka och det är Casir Ask, iofs står han ju i Danmark men skickas på TAI i sverige.

Ja han är verkligen en mycket bra hingst! Ska kika lite på stationens hemsida vad som står om honom, vet du något om hur bra hans sperma ska vara?

Tack alla för tips på hingstar! :)
Ska se om jag kan göra en liten lista över dem.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 153
Senast: Ramona
·
Avel Hej, Jag har ett sto som efter en olycka ev kommer betäckas. Eftersom det inte var planerat iår behöver jag gärna lite tips och...
Svar
7
· Visningar
2 097
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 457
Senast: Görel
·
Avel Jag har ett rejält sto e- Robin Z- Cortez. Hon ser ut som en typisk Cortez häst med snygg hals och överlinje. Hon är både hög och rejäl...
Svar
4
· Visningar
1 297
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp