Riktigt varma termoridbyxor med korta ben???

LindaBelin

Trådstartare
Efterlyser riktigt varma sköna termoridbyxor som inte har så långa ben. Någon som har några tips??
Köpte hem Mountain Horse termoridbyxor som var supersköna med stretchigt tyg mm MEN de är typ 3 dm för långa. Går ju inte att sy upp heller då de har lång dragkedja, snölås mm. Jag är bara 155 cm så det är jättesvårt.

Jag har en ryggskada som gör att jag har jättedålig blodcirkulation från midjan till knäna. I övrigt är jag väldigt varm av mig men jag blir så iskall där att det har blivit handikappande. Letar som en galning efter några SUPER duper varma knälånga underställsbyxor. Använder redan dubbla ull "mammelucker" men det hjälper inte.

Letar också efter sköna fodrade ridbyxor med mycket stretch i. Förslag??

Evigt tacksam för tips som kanske kan göra det möjligt för mig att rida på vintern.
 
Köp från barnavdelningen!:p
Men jag e också kort, och har en täckkjol. Fungerade jättebra igår när det var -15! Men det är klart, jag rider utan jacka när det är -10...:nailbiting:
Min är från uhip.
 
Köp från barnavdelningen!:p
Men jag e också kort, och har en täckkjol. Fungerade jättebra igår när det var -15! Men det är klart, jag rider utan jacka när det är -10...:nailbiting:
Min är från uhip.
Tyvärr är jag lite för bred för att få plats i barnstorlekar. Har inte hittat vanliga täckbrallor heller som inte är för långa.
Ridkjol funderade jag på MEN jag fryser liksom mest om rumpan trots fårskinnssits.
 
Efterlyser riktigt varma sköna termoridbyxor som inte har så långa ben. Någon som har några tips??
Köpte hem Mountain Horse termoridbyxor som var supersköna med stretchigt tyg mm MEN de är typ 3 dm för långa. Går ju inte att sy upp heller då de har lång dragkedja, snölås mm. Jag är bara 155 cm så det är jättesvårt.

Jag har en ryggskada som gör att jag har jättedålig blodcirkulation från midjan till knäna. I övrigt är jag väldigt varm av mig men jag blir så iskall där att det har blivit handikappande. Letar som en galning efter några SUPER duper varma knälånga underställsbyxor. Använder redan dubbla ull "mammelucker" men det hjälper inte.

Letar också efter sköna fodrade ridbyxor med mycket stretch i. Förslag??

Evigt tacksam för tips som kanske kan göra det möjligt för mig att rida på vintern.

Jag har ett par från Catago (äldre modell dock) men de sitter OK på mig som också har korta ben.
 
Jag har samma problem och är 153 cm lång, dessutom med lite fel proportioner så ryggen är förhållandevis lång jämfört med benen. Förra året provade jag den ena thermobyxan efter den andra. Barnstorlek 150 ctl var perfekt i längd och jag lyckades klämma in mig i dem även på bredden men de satt så tajt att jag inte kunde röra mig tillräckligt.

Lösningen blev en thermokjol i kombination med thermoridstövlar. Kjolen går ner under knäna men jag upplever ändå att kall luft smiter in där när man går. Uppe på hästryggen märks det inte så jag är nöjd över den lösningen.
 
Tyvärr är jag lite för bred för att få plats i barnstorlekar. Har inte hittat vanliga täckbrallor heller som inte är för långa.
Ridkjol funderade jag på MEN jag fryser liksom mest om rumpan trots fårskinnssits.

Ridkjolen värmer ju allt från knäna (beroende på hur långt ner den går) och uppåt skulle jag vilja påstå. Om man fryser mest om rumpan så får man bara inte dra upp dragkedjan bak för långt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp