Riktigt varmt stalltäcke ev med hals till känslig häst

Trocadero_lover

Trådstartare
Jag har ett amigo 300 gram som jag gillar jättemycket, men jag behöver ett till. Som ligger på 400-500 gram, eller som ligger på runt 300-400 gram & då gärna med avtagbar hals.
Hästen är en mycket känslig dam som måste ha varma täcken för att inte bli spänd och börja frysa. Vill att det ska ha glansig insida (har ett eskadron stalltäcke i 400 gram fast med bomull i och det är hopplöst:grin:).
Tips?
Såg ett jättefint John whitaker stalltäcke, tror det fanns hals till det. Någon som vet hur varmt det är?

Ni med frusna/klippta/känsliga hästar, vad har ni på era hästar?

Har inte haft en så känslig häst innan så det är lite svårt att veta, man känner sig lite dum när hon har frusit (vilket inte är ofta men ändå!!), men man lär sig av sina misstag:angel:.
Vi har kallstall så det är ingen vidare värme, ganska rösigt.

Förresten, när ni är ute & rider, har ni ett fodrat ridtäcke/ländtäcke? Eller har ni flera?
 
Sv: Riktigt varmt stalltäcke ev med hals till känslig häst

Hej!

Varför inte ett Domani? Finns i 600 gram.
Vet dock inte om det finns MED hals, du får undersöka!:D
Hälsningar Nadira
 
Sv: Riktigt varmt stalltäcke ev med hals till känslig häst

Varför inte googla?:angel:
 
Sv: Riktigt varmt stalltäcke ev med hals till känslig häst

Gjorde det men hittade inget ! Skulle helst vilja ha exempel på ett exakt täcke, allså märke,tjocklek,pris osv:D Så slipper jag leta för mycket, hehe ;)
 
Sv: Riktigt varmt stalltäcke ev med hals till känslig häst

din hypotes om vart domani säljs är korrekt ;)
 
Sv: Riktigt varmt stalltäcke ev med hals till känslig häst

Ok! Jag hittade direkt på google o försökte skicka PM till dej men din inkorg verkar full!:)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa ett nytt vintertäcke till min häst, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska ha ett 200 eller 300-gramstäcke:confused...
Svar
16
· Visningar
2 252
Senast: Ninni112
·
Hästvård Gäller samma häst som i kli tråden ;) Djuret fick idag på sig ett helt urtvättat termotäcke som i princip består av ett tunt...
Svar
18
· Visningar
1 779
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp