Riktigt varmt täcke

Smurfmodesty

Trådstartare
Hej

Är det någon som vet något täcke som är "extra" varmt?
Har ett täcke jag är jättenöjd med (RS Vinter) som trots sitt superbilliga pris har varit kanon bra.
Men eftersom jag redan nu slängt på det så skulle jag gärna velat haft ett extra varmt täcke till när det kryper neråt -20 grader. Visst kan jag ha ett täcke under det befintliga, men för att slippa bylsa på hästen massa täcken så skulle jag velat haft ett riktigt varmt täcke.
Är himla sugen på Svea Outdoor Mellan, med vinterfoder men jag vet inte om det är varmare än vanliga täcken. Nån som vet? Annars kanske ni har något tips på extra tjocka vintertäcken?

Hej hopp! :bump:
// Frusne Besons ägare
 
Horseware täckena är ju tjocka. Event har även en del med 400 gram.
 
Horseware's Rambo Supreme Turnout :bow:
Har de 'tjockaste' + fast hals med fyllning på 100g nånting?
jättefint :)
 
Det har jag oxå kollat på, men jag har en liten fundering. Hur är den fasta halsen? Är den hård? Jag tänker på rörligheten. Jag tänker tex när de står och käkar, hur bekvämt verkar halsen i det läget? Skulle jättegärna vilja ha svar på detta om du har erfarenhet. :)
 
horsewere och weatherbeeta vet jag jar iaf,men tänk på att lager på lager blir varmare än ett komplext täcke lr va man ska säga
 
Hallåj!

Om du vill ha ett varmt täcke, 400 grams fyllning, men relativt billigt så kan jag varmt rekommendera Högkvalitets täckena som Carina Annerkrans säljer, finns under bukes länkar

täckena är både snygga och funktionella, jag har själv en hals från henne samt ett regntcäke, jättebra kvalité!

mvh/ Anita
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har nyligen köpt min första häst och skulle vela höra hur ni gör med täcken😊 Jag vet på ett ungefär men hade ändå velat höra hur ni...
Svar
11
· Visningar
1 399
Senast: a1agnlju
·
Utrustning Hej! Känner att jag behöver lite tips å så från folk som är mer van att täcka sina hästar. Jag ska ha min varmblodsvalack oklipp i...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: ako
·
Utrustning Hej! Har letat lite men hittar inget bra svar. Jag har ett polskt halvblod som blir väldigt grinig när det är kallt, han är klippt för...
Svar
11
· Visningar
1 415
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
3 956
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp