Rimlig kostnad för "privatlektion"?

Problematisk

Trådstartare
Ska kanske börja ha lite "lektioner" för en flicka på min ponny. Inget bestämt än men det har nämnts, och mamman har sagt att hon då "betalar en slant" för det.
Hur mycket tycker ni är en rimlig summa?

Jag är vuxen och har ridit nästan hela livet, tävlade med nämnda ponny tidigare och han är väldigt välutbildad, snäll och trevlig. Jag har haft "lektioner" för barn förr (1-2 samtidigt, inga grupper eller liknande) och tidigare var jag ofta med och hjälpte till med hästskötarkurser, ponnyridning, i viss mån turridning osv. Jag är dock inte utbildad, så jag kan ju självklart inte ta betalt som "en riktig tränare".
Det handlar alltså inte om att börja tjäna några stora pengar, utan mer en symbolisk summa för min och ponnyns tid och engagemang, typ. Vad tycker ni är lagom mycket?
 
Vad betalar du då?
Jag jämför m vad jag betalar f träning m egen häst - 350kr f 60 m utan kvitto och 650 f 40 min med kvitto.
 
Ts, om det skulle hända någon olycka: har mamman koll på försäkringsbiten? Det är nästan det jag varit mest bekymrad för i din sits.

Det har jag faktiskt ingen aning om :o Vad bör man kolla upp?
Har för mig att det är någon typ av försäkring för skador på ryttare/de som hanterar hästen i ponnyns försäkring, men det kanske jag borde kolla upp ordentligt.
 
Privatlektion på ridskola här (norra Stockholm) kostar drygt 400:- för 45 minuter. Då ingår hästhyran av lektionshäst och det är en utbildad ridlärare som håller lektionen.
 
I stallet där jag står rider jag privatlektion för stallägaren ibland (utbildad ridlärare och tävlar högt) och får då betala 300 kr (svart). 150 kr om vi är flera.

Hopplektion för en annan med motsvarande erfarenhet kostar 400 kr privat och 200 om man är flera.

För någon outbildad borde man kanske tänka ca halva summan, men lägga på lite för att hon lånar din häst. 150-200 kr kanske?