Rimlig kostnad hältutredning ponny

Jag var på hältutredning i juli med min ponny.
Betalade ca 8500:-

Då longerade vi, böjde alla ben, bedövade kotled och hov, röntgade samt sprutade kotleden.

Sen har han varit på 2 återbesök som har kostat ca 3-4000:-
Var tvungen att sprutas om en gång och helt ren på tredje besöket.
Summorna är innan försäkringsbolaget tagit sin del.
 
"3 st arvode veterinär" lät konstigt tycker jag. Annars är det väl höga men inte konstiga priser. Jag hade väldigt dålig upplevelse av evidensia-klinik med min hund. Vi träffade olika personal varje gång vi var där och det kändes som de maximerade antalet besök och prover. Svindyrt och hunden blev inte bra.
 
Alltså om utredningen går på 10-12' har man ju inte mkt kvar för behandling på försäkringen om den som Agria bara täcker 18'... och med sådana priser för utredningar kanske det inte är så konstigt att de sätter ett tak...
Det man får tänka på är att dom 18" är efter att alla självrisker är dragna så man kan inte räkna på totalsumman som du gör.

Tex vet besök 10000:- självrisk ca 3000:- kvar 7000:-, försäkringsbolaget ersätter oftast ca 80% av kvarvarande belopp. Belopp utnyttjat på försäkringen = 5600:-..
 
Det man får tänka på är att dom 18" är efter att alla självrisker är dragna så man kan inte räkna på totalsumman som du gör.

Tex vet besök 10000:- självrisk ca 3000:- kvar 7000:-, försäkringsbolaget ersätter oftast ca 80% av kvarvarande belopp. Belopp utnyttjat på försäkringen = 5600:-..

Jag har inte skrivit annat men inte förtydligat heller förstås. :)
Men ändå inte konstigt med tak om det kostar såpass mycket att bara få något konstaterat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp