rimlig stallhyra?

J

joo

Vad skulle ni tycka var rimlig stallhyra för följande:

box 3x3
hage(5 hektar)
spån
hösilage
havre
betfor
in - utsläpp inkl täckesbyte 5 dgr/veckan
Mockning 5 dgr/veckan
utfodring 5 dgr/veckan
varm o kallvatten
uppvärmd sadelkammare med eget skåp o täckestork
fina ridvägar
stor åker att rida på

2 mil utanför stad, bussförbindelser.Ingen paddock inget ridhus, du sköter mockning,fodring,in-utsläpp en dag i veckan(tre hästar).
 
Det du har emot en riktigt hög hyra är att du har boxen 2 mil utanför staden och att du saknar paddock. Men med så hög service grad så tycker jag att upp mot 1800:- är rimligt.
 
Jag betalar ca 1700 kr för liknande.
Dock har jag inte alltid en åker att rida på, inga fodringar alls, mockar själv, 5 km kortare med dock nästan inga bussförbindelser och något mindre hage.(2,5 hk till 9 hästar)

Jag skulle betala max 1800 kr.
 
Det låter ungefär som mitt förra stall.
Där betalade jag 1800 + moms, dvs 2250/månad.

Immer
 
hur påverkar det hyran om vi säger att det finns tillgång till paddock?
alt. att man får tillgång till transport för att köra till närmaste ridhus, säg att det tar 10 min med bil?
alt. att det ligger inne i staden?
 
Paddock är en definitiv värdehöjare. Lägg på några hundringar.
Tycker att du skall hyra ut transporten per gång som de åker till ridhuset - men hyr ut den riktigt billigt, kanske 50 :- per gång. Glöm inte att ha med närheten till ridhuset i annonsen.
Att stallet ligger inne i en stad är jättesvårt att sätta pris på för det har så mycket att göra med stadens storlek. Det är klart att närhet drar upp priset ännu mer.
 
Tillgång till ridbana är en stor fördel!

Men om det ska ingå mockning tycker jag att 2000kr är rimligt.
Det beror ju också på vart i landet du bor också. Efterfrågan har ju också med priset att göra.
Men om du skulle ha tillgång till ridbana o efterfrågan på boxplatser finns tycker jag lätt att man kan ta 2200kr!!
 
Med tanke på mycket service ingår, och att det även ingår spån och foder, skulle jag nog kunna ge mellan 18000 - 2000 kr i månaden! :)

Vet ställen som ligger ca 1,5 mil utanför stad, där det inte ingår havre, eller mockning, där folk betalar ca 1900 kr! :smirk:
 
OJ !!! En rättelse i mitt förra inlägg:

1800 :- ska det givetvis vara!!!!! (Inte 18 000:-)
blev en nolla för mycket!!! :o
 
En paddock höjer definitivt värdet. byggde själv en nyligen, och kunde höja min kallhyra med 200:-/mån + att det är väldigt många som helt plötsligt vill hyra stallplats :D!
Mvh. Matten
 
ca 2000:-

om man plussar på ridhus o ridbanor, så tar dom 4000:- på mitt stall.
 
Håller med dom flesta 1500-2000 kronor. Men det beror ju på vad för hösilage det är också. Trist om man får köpa till massor av eget foder varje månad för att få till en bra foderstat. Sen beror det på om det är lunchfodringar och så.

För min del så skulle det inte göra någon skilland alls om det var paddock till eller inte. Jag utnyttjar den inte och uppskattar mer fina ridvägar och bra klimat i stallet osv. Men visst tror jag att du kan få bra hyresgäster i ditt stall som det är nu!
 
ca 1500 (jag skulle inte betala mer) eftersom du får sköta en del fodringar o sånt själv, o inte har ngn ridbana/ridhus
 
är bara tvungen att svara! I vårt stall som ligger 2 mil utanför en mindre stad (ca 50.000 st inv.)
ingår:
Fri tillgång i hage på hösilage
havre
mineraler
betfor
soja
+ fodring med ev. annat fodermedel som ägaren köper
mockning men stalltjänst var 10:de helg
rymliga boxar
in och utsläpp
täckesbyte
ridhus, paddock, terrängbana finns på gården
tillgång till tränare som äger gården till lågt pris.
pris: 1250kr

Det är ganska billigt när man börjar jämnföra med vad ni får betala.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 855
Senast: Sorgsen
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 237
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 225
Anläggning Hej hej. Jag har ett litet stall på 5 boxplatser som är godkända upp till 148 cm. Vi har möjlighet att värma upp sadelkammaren. Inget...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 305
Senast: Hannah199
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp