Rimlig stallhyra?

A

anna210

Vad tycker ni är rimligt att ta i stallhyra?
Funderar på att hyra ut några boxar...
Det som ingår i stallhyran är : boxplats ,strö , hösilage och utsläpp på morgonen, bete .
Stallet är mycket fräscht och det finns sadelkammare. Fina hagar.
Är 1500 kr/mån för mycket tycker ni?? :confused:
 
Nej, jag tycker inte att det är dyrt, iom att strö och hösilage ingår.

Men jag tycker även att man kan ta med stallets läge i kostnaden. Jag som hyresgäst betalar gärna någon hundralapp extra om det är bra bussförbindelser t.ex. (Täta turer och nära till hållplatsen)

Finns ridhus och/eller paddock på nära avstånd? Kan också höja eller sänka priset.
 
när ensilage och halm ingår så tycker jag att det är en rimlig hyra :)
 
Om stallet ligger på landet o det inte finns tillgång till paddock eller ridhus tycker jag det är dyrt (men jag kanske är snål)

Tycker det låter lagom om paddock/ridhus finns inom "rimligt" avstånd, och stallet inte ligger alltför avlägset.

Om du bor närmare en stad eller större samhälle o har paddock/ridhus på nära håll kan du säkert höja ett par 100-lappar. Läget gör mkt. Och paddock/ridhus!
 
Tycker det verkar som en rimlig stallhyra, sen om det är paddock eller ridhus i närheten är ju ett plus i kanten.... men 1500 kr är inte för mycket betalt tycker jag. :)
 
Det finns ridhus på ca 2 km avstånd och sedan finns det flera ridhus på en mils avstånd också...
:)Precis här hemma har jag gräsbana och bra hindermaterial finnes också.
 
nej jag tycker inte att de är för mycke. jag betalar 1100 och jag får box strö havre och betfor hö och de tar ut och in hästarna men de finns inget ridhus men de finns en lite paddock
 
Svårt och säga om det är rimligt eller ej, kan inte jämföra
med där jag bor. Här kostar det 550:- i ena stallet och då
ingår torvströ. Sedan ska man sälja bingolotter också.. Men
inga fodringar el. dyl ingår, men jag tror folk turas om och
hjälper varandra en del. Så finns det ridhus, två utebanor
som är belysta, och bra ridvägar också. Det är tre stall på gården + 4
uteboxar, men rätt lite folk där då en tävlingsryttare har
rätt många av boxarna till sina hästar, därmed innebär det
rätt så mycket fodringar och så, ofta. I det stallet kan man
även köpa till hösilage för en hundring i månaden, och då får man ta hur mycket man vill. Finns spolspilta i ena stallet där också..


I andra stallet kostar det 850:- vilket inkluderar torvströ.
Går även att få hyran billigare om man säljer bingolotter för klubben, eller om man köper eget strö (går i of att
ha annat strö i andra stallet också). Men där finns det
ett ridtält, ett ridhus, och två utebanor, som är belysta.
Finns även bra ridvägar. I priset inkluderar också morgonfodring, utsläpp, lunchfodring och eftermiddagsfodring (ev. insläpp) på vardagarna. Vid kvällsfodring/insläppet på vardagarna och på helgerna, sker
fodringar o dyl., efter rullande schema. Har man lunchfodring på helgen ska man även mocka i lilla stallet där shettisarna står. Det är 6 boxar, men det går rätt så
fort och mocka ändå.


I det översta stallet jag beskrev, är det privat.
I andra stallet bedrivs det lektionsverksamhet på
kvällarna tis, ons, tor samt lördags fm. Men man har
alltid någonstanns och rida, även fast det är både ridlekis och ridskolelektioner parallellt, man kan ju alltid rida ute..



Men jag tycker du ska jämföra lite med andra stall i närheten. Kolla vad de tar och vad som inkluderas i priset.
 
hm.. har ju bara mig själv att jämföra med.
jag får allt det där + tillgång till ridhus bredvid stallet (eget alltså) och mycket bra hindermaterial, samt i stort sett obegränsat med kraftfoder och betfor... :cool:
dessutom även insläpp från hage (fast det kanske du också menade?) och täckesbyten ibland. 3 fodringar/dag plus hö i hagen.

betalar 1500+moms. Stalletligger utanför en liten stad med nära (10-15 min) till två ridskolor/anläggningar.

Så det är väl ganska rimligt, beror ju som sagt på läget m.m.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 863
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 402
  • Artikel
Radannons Bli en i vårt goa gäng! Har du egen 🐴häst🐴/hästar eller bedriver eller vill starta mindre 🐎 hästverksamhet 🐎har vi ett antal boxplatser...
Svar
0
· Visningar
531
Senast: Tulle_2022
·
Hästmänniskan Jag undrar vad som är rimligt att få betalt (eller inte få betalt?) per dag för att sköta någon annans hästar? Detta är vad som ingår: -...
2
Svar
34
· Visningar
3 924
Senast: Vitsippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp