Rimligt kilopris på HALM, snälla svara.

Jag har köpt 198 balar vetehalm av en grannbonde, väger väl en 10-12kg/bal tror jag. Han ville ha 1kr per bal, men eftersom jag har värphöns så ville han byta mot ägg istället! Jag har hitintills tagit 1kr/ägg, så det blev 1 ägg per bal halm. Himla bra överenskommelse!
 
Jag betalade 40 kr per storbale havrehalm. Vet inte vad en sådan kan väga men räknar med att 5 stycken ska räcka hela vintern till mina tre hästar. Det är ingen moms.
 
Jag betalar 50öre/kg för finfin havrehalm. Har fått hem 21 storbalar med halm som jag hoppas räcker till mina 5 kusar i vinter
 
Jag skulle få betala 6:-/Bal på havrehalm.. Dom väger väl ca 10-12 kg skulle jag tro...
 
Ja visst är det! Vi har verkligen flyttat till ett underbart ställe med underbara grannar!
 
Aha, tack för infon! Om jag räknar med att mina balar väger ca 200 kg stycket då så betalar jag 20 öre kilot.
 
jag betalar ca 10 kr balen som väger drygt 12kg. oavsett vilken halm.
 
jag köper kravodlad vetehalm (kanonfin) för 60 öre kg, balarna ligger på ca 12 kg. Behöver någon?!/tokloke
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 673
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 265
Foder & Strö Jag pratade precis med en anhörig om priset på hösilage. Anser att priset jag betalar är rimlig och jag skulle även anse att en ökning...
Svar
16
· Visningar
3 082
Senast: tabac
·
Anläggning Jag kommer få möjlighet att få hyra in mig på grannens ridbana. Ägaren skulle fundera på kostnad, men vad är rimligt att betala? För jag...
2
Svar
29
· Visningar
3 298
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp