Rimligt pris för utbildad hund?

Anikynskywalker

Trådstartare
Hej!
Jag har kikat en hel del på att hitta en jaktlabrador omplacering att öppna mitt hem för. Har även funderat på valp. Nu har jag hittat en utbildad 3årig tik jaktlabbe som verkar okomplicerad, grundtränad i apportering 1:a pris NBK. Hon är fysiskt frisk med bra höfter osv, kastrerad dock. Vad tycker ni en grundutbildad hund är värd?

Hon ville ha 36.000 (dubbelt valppris) för denna men kunde tänka sig 30.000. I dessa tider säljs ju valpar skitdyrt av oseriösa säljare men detta är en seriös uppfödare såklart. Säljs pga att hon är för självständig i jakten. Vad tycker ni?
 
Hej!
Jag har kikat en hel del på att hitta en jaktlabrador omplacering att öppna mitt hem för. Har även funderat på valp. Nu har jag hittat en utbildad 3årig tik jaktlabbe som verkar okomplicerad, grundtränad i apportering 1:a pris NBK. Hon är fysiskt frisk med bra höfter osv, kastrerad dock. Vad tycker ni en grundutbildad hund är värd?

Hon ville ha 36.000 (dubbelt valppris) för denna men kunde tänka sig 30.000. I dessa tider säljs ju valpar skitdyrt av oseriösa säljare men detta är en seriös uppfödare såklart. Säljs pga att hon är för självständig i jakten. Vad tycker ni?
Låter väl jättebra?
 
Hej!
Jag har kikat en hel del på att hitta en jaktlabrador omplacering att öppna mitt hem för. Har även funderat på valp. Nu har jag hittat en utbildad 3årig tik jaktlabbe som verkar okomplicerad, grundtränad i apportering 1:a pris NBK. Hon är fysiskt frisk med bra höfter osv, kastrerad dock. Vad tycker ni en grundutbildad hund är värd?

Hon ville ha 36.000 (dubbelt valppris) för denna men kunde tänka sig 30.000. I dessa tider säljs ju valpar skitdyrt av oseriösa säljare men detta är en seriös uppfödare såklart. Säljs pga att hon är för självständig i jakten. Vad tycker ni?
Tycker priset verkar rimligt, min bror betalade 35000:- för en mindre tränad hund för 10år sedan. Dock inte labbe utan en spaniel.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
633
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp