Rimligt pris per månad för användning av ridbana?

Men vad skulle de svara på frågan? "Nej du har rätt, vi har ångrat oss och är helst bara vi här hemma" de flesta människor är väldigt konflikträdda så vita lögner för minsta motståndets lag är rätt vanligt. Hade tolkat det som flera andra i tråden, att de tar högt pris för att slippa säga nej. Vår anläggnings avgift som inackorderade är 50kr/mån, då finns tillgång till ridhus och belyst paddock. Det är väldigt lågt men allt över 500 hade jag ansett vara väldigt högt...
 
Precis som ni skriver så undrar vi om ägarna ens vill ha oss där.. Vi har tidigare hamnat i diskussion där jag fråga rakt ut ”om dom ens vill ha oss där”. Då fick vi ett ”Ja SJÄLVKLART” men nu börjar man undra igen.

Ridbanan i sig har varken belysning eller hindermaterial... Det finns ingen inackorderad på gården, endast jag och min familj.

Priset för lösdriften är 1700kr/mån.

Återigen, tack för era svar!
Låter som om dom på ett "fint" sätt driver bort er från gården, jag hade nog tagit hinten och flyttat.
 
Hej!
Vad tycker ni är rimligt att betala i månaden för att använda en ridbana som finns på gården där mitt sto står på lösdrift?
Min månadskostnad kommer öka med 1000kr enligt ägaren om jag vill använda den.

Är det ett rimligt pris enligt er?

mvh
Nej absolut inte rimligt.
Jag har betalat 300-400 kr för god tillgång till nybyggt, stort ridhus.
Ett annat ridhus betalade jag 30 kr/gången.
För en ridbana, utgår från att den håller "medelstandard" skulle jag nog vara beredd att betala en hundring eller max två i månaden men absolut inte mer.
 
Hej!
Vad tycker ni är rimligt att betala i månaden för att använda en ridbana som finns på gården där mitt sto står på lösdrift?
Min månadskostnad kommer öka med 1000kr enligt ägaren om jag vill använda den.

Är det ett rimligt pris enligt er?

mvh
För dyrt! Vill de bara ha banan för sig själv och inga inackorderingar?

Skulle det vara ridbana, ridhus och en rakbana eller liknande hade det varit mer rimligt
 
Precis som ni skriver så undrar vi om ägarna ens vill ha oss där.. Vi har tidigare hamnat i diskussion där jag fråga rakt ut ”om dom ens vill ha oss där”. Då fick vi ett ”Ja SJÄLVKLART” men nu börjar man undra igen.

Ridbanan i sig har varken belysning eller hindermaterial... Det finns ingen inackorderad på gården, endast jag och min familj.

Priset för lösdriften är 1700kr/mån.

Återigen, tack för era svar!
Det låter skumt.

Jag hade flyttat. Det är rent av löjeväckande och absurt.
 
Hej!
Vad tycker ni är rimligt att betala i månaden för att använda en ridbana som finns på gården där mitt sto står på lösdrift?
Min månadskostnad kommer öka med 1000kr enligt ägaren om jag vill använda den.

Är det ett rimligt pris enligt er?

mvh

Betalade 100kr i månaden eller 20kr gången för 25 årsedan för ny byggd paddock med belysning. Fanns bara den på rid avstånd.

Hyrt ridhus man är själv i ridhuset 1 timme för 150 kr ggr med tillgång till hinder, vattenmatta osv inte bästa underlaget och inte alltid nyharvat. Men bättre än halkan som blir ute i bland.
 
Precis som ni skriver så undrar vi om ägarna ens vill ha oss där.. Vi har tidigare hamnat i diskussion där jag fråga rakt ut ”om dom ens vill ha oss där”. Då fick vi ett ”Ja SJÄLVKLART” men nu börjar man undra igen.

Ridbanan i sig har varken belysning eller hindermaterial... Det finns ingen inackorderad på gården, endast jag och min familj.

Priset för lösdriften är 1700kr/mån.

Återigen, tack för era svar!

Flytta om du kan. Man skall inte behöva gå och fråga sig om man är välkommen. Är det 1700 kr för en all-inclusive lösdrift kanske de kommit på att det var för billigt och försöker "smyghöja" hyran genom att ge ett så hutlöst pris för att nyttja en bana. Är det 1700 kr i kallhyra tycker jag redan det är en konstig summa/upplägg.
 
Jag har betalat 30 kr/gång för ridbana på grannens gård. Ridbana som funnits på stallet där hästen varit inackorderad har alltid ingått i stallhyran.
 
Oj så dyrt! Ett par hundra är väl vad jag skulle kunna tänka mig, kanske 200 kr. Men hellre typ tiokort. Säger jag som mest rider ut.
 
Jag har aldrig hört talas om ett stall, som inte är en stor anläggning med anläggningskort och massa träningar och/eller ridskoleverksamhet, där inte en eventuell ridbana ingår i hyran. Bra att du tagit beslutet och flyttat!

I mitt förra stall fanns ingen ridbana, men ridbart avstånd till nybyggt fräscht ridhus och fin, välskött paddock. Där kunde jag till en början betala 50 kronor per gång, flyttade dit 2014. Sen hade jag ridhuskort på 800/halvår tror jag det var, jag nyttjade det inte sommartid eftersom hästarna gick på bete mycket närmare en annan paddock då.

Jag som i dagsläget inte har ridbana hade lätt kunnat betala 200-300 kronor i månaden för att få nyttja detta när jag vill hos någon granne eller liknande, men det värsta i ditt fall känner jag är att du redan betalar ganska mycket pengar hos de här personerna och ändå inte får använda ridbanan. Det är skillnad på att kräma ur pengar från en utomstående och av en som man redan valt att ta in som inhyrd. Vill man inte ha någon utomstående person alls på gården (vilket är helt okej, jag hade nog själv resonerat så), så ska man inte hyra ut boxar/lösdrift heller.
 
Är ridbanan fin, om det finns belysning så skulle jag säga att 300kr/ månaden vore rimligt pris.
 
Borde väl ingå i hyran där man står.
Jag betalar 1000 sek/månad för ridhuskort i grannstallet. Eller 100 sek/gång. Normal kostnad runt omkring mig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 345
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 027
Senast: Smurfoff
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 162
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 431
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp