Rinexin och flyga

pepp

Trådstartare
I veckan fick jag rinexin utskrivet då jag haft ont i bihålorna.

På torsdag ska jag ut och flyga plan. Får i vanliga fall riktigt ont i ena örat vid landning. Kan ej tryckutjämna i det örat heller och får inte in öronproppar där heller (öronbarn - opererat örat)

Kan det hjälpa att ta rinexin innan?

Brukar köra lite käkmassage och tugga tuggummi för att för försöka få det att lätta lite.
 
Ja det kan det men prova dem innan först. Jag som vanligtvis har mils långt tålamod tänder för allt och inget med dem :crazy: Jag brukar använda sinova istället.
 
I veckan fick jag rinexin utskrivet då jag haft ont i bihålorna.

På torsdag ska jag ut och flyga plan. Får i vanliga fall riktigt ont i ena örat vid landning. Kan ej tryckutjämna i det örat heller och får inte in öronproppar där heller (öronbarn - opererat örat)

Kan det hjälpa att ta rinexin innan?

Brukar köra lite käkmassage och tugga tuggummi för att för försöka få det att lätta lite.
Förmodligen
 
Rinexin kan absolut hjälpa! Jag tipsar även om nässpray både i näsan och i halsen. Smakar urk men det hjälper. Jag har även haft nässpray i örat när det varit riktigt illa och jag var tvungen att flyga med öroninflammation. Inget som går att rekommendera men det funkade!

Mvh Miks
 
Det finns suveräna öronproppar på Apoteket som är till för flygning, EarPlanes. Man sätter in dem en timme innan start och sedan en timme innan landning. De vidgar örongångarna och gör att det inte slår lock. :)

Edit: Nu läste jag ju ordentligt och ser att du skrivit om öronproppar. Dessa är dock mycket smalare än vanliga proppar, kanske värt att prova ändå?
 
Det finns suveräna öronproppar på Apoteket som är till för flygning, EarPlanes. Man sätter in dem en timme innan start och sedan en timme innan landning. De vidgar örongångarna och gör att det inte slår lock. :)

Edit: Nu läste jag ju ordentligt och ser att du skrivit om öronproppar. Dessa är dock mycket smalare än vanliga proppar, kanske värt att prova ändå?

Skulle kunna testa! Tycker jag har provat alla sorters olika, men får kika :)
 
På torsdag ska jag ut och flyga plan. Får i vanliga fall riktigt ont i ena örat vid landning. Kan ej tryckutjämna i det örat heller och får inte in öronproppar där heller (öronbarn - opererat örat)

Kan det hjälpa att ta rinexin innan?
Om slemhinnan i örontrumpeten, som förbinder innerörat med svalget, är svullen pga inflammation och därmed mer eller mindre igentäppt kan Rinexin minska svullnaden så att örontrumpeten åter vidgas och det omgivande lufttrycket kan utjämnas till mellanörat. Då får insidan och utsidan av trumhinnan samma tryck och man slipper den smärta som uppstår när trumhinnan tänjs åt ena eller andra hållet pga tryckskillnad.
Om passagen genom örontrumpeten är begränsad av någon annan orsak än tillfällig svullnad - som t ex operation/ärrvävnad eller medfödd missbildning - så kommer Rinexin att ha begränsad (eller ingen) verkan för tryckutjämningen. I de fallen kan EarPlanes ge mer effektiv lindring.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 723
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 128
Senast: Badger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 199
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 238
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp