Ringa efter intervju?

touche

Trådstartare
Var på en intervju förra veckan, en inledande som mest gick ut på att få veta mer om företaget och tjänsten & för företaget att se vem jag är. Hen som intervjuade mig sa att de som gick vidare skulle få komma på en andra intervju, troligtvis med början nästa fredag (alltså i morgon). Hur som helst skulle de återkomma.

Är det ok för mig att ringa i morgon? Är så sjukt jobbigt att inte veta, om de gått vidare vill jag gärna kunna släppa det här nu. Vad ska jag säga om jag ringer upp? Kan jag räkna med att de gått vidare utan mig eftersom de dröjer? Verkade som att ansvarig var ganska upptagen så jag kan förstå om det dröjer, men vill ju ogärna våndas längre än nödvändigt.
 
Sv: Ringa efter intervju?

I detta fall tycker jag att det är helt okej att ringa och kolla läget, om de håller sitt planerade schema och gjort sitt urval och om inte, när de tror att detta kommer göras.
 
Sv: Ringa efter intervju?

Jag tycker inte att du ska ringa om det inte finns något du vill komplettera din intervju med.
De kommer att ha en uppfattning baserad på intervjun och ett samtal kommer troligtvis inte förändra den.
 

Liknande trådar

Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 222
Senast: nullo-modo
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 322
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 223
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 045
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp