Ringa vän eller ej?

Röd

Trådstartare
Har en vän som jag känt i över 20 år, vi har båda flyttat runt och umgåtts mer o mindre i perioder med som jag räknat som en
nära vän.

för något/några år sedan träffade vännen en ny kille och vi hade mindre och mindre kontakt. Vi bestämde ett par gånger att vi skulle ses men vännen ställde in alla gånger 1-2 timmar innan med konstiga ursäkter. Jag blev såklart rätt sur och sa till vännen detta. Vi skulle ses ute och när jag var på väg kunde jag få ett sms av vännen att det inte blev nåt så jag fick vända hem igen.

Det blev lite konstigt efter detta men vi har setts ett par gånger. Vännen började ta lång tid på sig att svara på sms, det tog 3 dagar innan svar. Alltid svarat snabbt annars. Nu svara inte vännen alls. Har skickat både sms och på Messenger utan svar flera gånger.

jag har hela tiden känt att nya killen verkar skum och jag funderar på om han är elak och kontrollerar henne så hon inte vågar svara.

eller så vill hon bara inte vara vän med mig längre? Vad hade ni gjort? Skitigt i det o gått vidare? Eller försökt kontakta vännen?
 
eller så vill hon bara inte vara vän med mig längre? Vad hade ni gjort? Skitigt i det o gått vidare? Eller försökt kontakta vännen?
Beroende på hur viktigt den vänskapen med personen skulle va för mig, är den viktig ja då bibehåller jag sporadisk kontakt, är den ej viktigt då låter jag det rinna ut i sanden av sig självt.
 
Det kan ju vara vad som helst ifrån att personen inte har tid eller inte vill svara, kanske personen känner att ni växt ifrån varandra och att er relation inte ger den nåt längre till det värsta då, att något ÄR fel och eller nya pv.

Svårt det där. Finns det någonstans du skulle kunna springa på den här personen "av en slump" (inte slump för dig då) om du misstänker att något är fel?

Många relationer rinner ju ut i sanden sådär även om allt är normalt och bra. Finns en tråd här på buke om att avsluta vän-relationer...
 
Det kan ju vara vad som helst ifrån att personen inte har tid eller inte vill svara, kanske personen känner att ni växt ifrån varandra och att er relation inte ger den nåt längre till det värsta då, att något ÄR fel och eller nya pv.

Svårt det där. Finns det någonstans du skulle kunna springa på den här personen "av en slump" (inte slump för dig då) om du misstänker att något är fel?

Många relationer rinner ju ut i sanden sådär även om allt är normalt och bra. Finns en tråd här på buke om att avsluta vän-relationer...
Min tanke också. Ny kille, gamla väninnor inte så intressanta längre och killen går i första hand. Jag har själv varit med om det. Det känns bittert, men bara att acceptera.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 287
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 387
Senast: cewe
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 736
Senast: Stefffie
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 137
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp